Forum > Demolåtar
Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)
Bribedant:
Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
Tänk om det där strängsoundet hade varit en Kantele istället... hmm karaktär liksom....
Hagis, snyggt o tajt men dragningarna... dags att tänka nytt. Vet att du kan.
Jocke:
--- Citat från: Girly skrivet 05.09.2012, 15:17:20 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 12:44:24 ---Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...
Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
--- Slut citat ---
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar :)
--- Slut citat ---
Jag menar absolut inte enkelt i betydelsen simpelt eller banalt utan enkelt som att man hade kunnat jobba mer med gate, kompressor och reverb på fillsen... Låten berör och känns nära... tycker att det är ett mycket gott betyg - de flesta som försöker sig på att uttrycka detta hamnar tyvärr i kategorin "Banalt"! Är ni nöjda är det bra! Låten är underbar! :)
hagis:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.09.2012, 01:16:22 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 12:44:24 ---Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
--- Slut citat ---
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
--- Slut citat ---
Jag menar absolut inte enkelt i betydelsen simpelt eller banalt utan enkelt som att man hade kunnat jobba mer med gate, kompressor och reverb på fillsen... Låten berör och känns nära... tycker att det är ett mycket gott betyg - de flesta som försöker sig på att uttrycka detta hamnar tyvärr i kategorin "Banalt"! Är ni nöjda är det bra! Låten är underbar! :)
--- Slut citat ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 05.09.2012, 23:22:13 ---Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
Tänk om det där strängsoundet hade varit en Kantele istället... hmm karaktär liksom....
--- Slut citat ---
Så, mer stök och bröt i dragningarna och mer gate'at sound. Ok, ska titta på det.
/Anders
Jocke:
--- Citat från: hagis skrivet 06.09.2012, 11:05:47 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 06.09.2012, 01:16:22 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 05.09.2012, 23:22:13 ---Oj, missade den här första gången. Suverän låt! Snyggt. Du sjunger så baskat bra.
--- Slut citat ---
Så, mer stök och bröt i dragningarna och mer gate'at sound. Ok, ska titta på det.
/Anders
--- Slut citat ---
;)
stajo:
Snygg låt och sång. Bra struktur och lite oväntade men sköna ackordval precis innan refräng. Tycker det sticker ut lite i media bruset.
Tycker kanske inte att sångreverbet gifter sig riktigt med övriga instrument, lite för runt (hm kan man säga så?). Ibland ligger du i mitt tycke lite för nära, dock tycker jag att du lyckas bra med en spännande panorering av stämmor och sådant.
Jättebra :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida