Forum > Demolåtar
Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 05.09.2012, 12:57:18 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 12:44:24 ---Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...
Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
--- Slut citat ---
Jag instämmer fullt i symboliken, o hade kunnat gjort något liknande själv. Men det är lättare att vara mer produktionsinriktad som åskådare ;)
--- Slut citat ---
Absolut - med sådana här känslor är det inte lätt att vara rationell...^^
Håller själv på att försöka slita mig från känslan i mina "verk" och börja fokusera på vad jag ville ha sagt med dem... :rolleyes: ;)
Girly:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.09.2012, 23:19:27 ---Yes skönt med bra trumdriv då kan man lyssna på texten och konstatera att det är mästerligt diktat detta. Och naturligtvis jättebra sjunget men låten tar plötsligt slut hör gärna ett varv refräng till. Bra Lena hursomhelst en riktig pärla och bra Hagis som rätade upp det hela.
--- Slut citat ---
Ja men visst blev det bra med ett proffs som Hagis på trummor :D
Sen har allt ett slut... du får lyssna på den en gång till i stället ;)
Tack Eddi!
Girly:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.09.2012, 23:34:39 ---Fel ordval i sammanhanget men det är lite myspys att lyssna på det. Slutet är för plötsligt. Låten är värd något bättre.
--- Slut citat ---
Helt OK med 'myspys' :) Tack!
Girly:
--- Citat från: tigersoul skrivet 05.09.2012, 00:03:14 ---Det blev riktigt snyggt, men håller fortf med de övriga, slutet snappar iväg från låtens totalintryck. Slutet känns som ett avbrott på en halvfärdig demo eller dyl, annars är låten riktigt bra i den här versionen o din röst är som den av änglar! underbart!
--- Slut citat ---
Kul att du gillade den här versionen bättre. Jätteglad över Hagis-samarbete.
...'röst som av änglar'... fniss, fniss... tur att jag är bra på att gömma hornen he, he ;)
Tack så mycket! :)
Girly:
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2012, 12:44:24 ---Tyckte mycket om denna och den växer med denna lyssning! :) Tycker nog jag kan fatta symboliken med det abrupta slutet...
Edit. 11:50
Lyssnade igen (och igen...) Känner att det kanske behövs något som ruskar om en här...? Tycker nog att det är lite för "enkla" trumfills och tänker Phil Collins...^^
--- Slut citat ---
Äntligen någon som förstår symboliken med slutet ^_^
Ja... nu lånade jag in Phils okände lillebror Hagis då ;)
Tror faktiskt jag skrev att jag siktade på typ 'In the air'-trummor när jag la ut första versionen... men att de skulle va 'för enkla' vet jag inte om jag håller med om. Men tycke och smak... :P
Tack för lyssningar och kommentar :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida