Forum > Demolåtar
Girly och Hagis - So you are leaving med ny 'ending' (2012-10-04)
Girly:
--- Citat från: stajo skrivet 06.09.2012, 20:52:55 ---Snygg låt och sång. Bra struktur och lite oväntade men sköna ackordval precis innan refräng. Tycker det sticker ut lite i media bruset.
Tycker kanske inte att sångreverbet gifter sig riktigt med övriga instrument, lite för runt (hm kan man säga så?). Ibland ligger du i mitt tycke lite för nära, dock tycker jag att du lyckas bra med en spännande panorering av stämmor och sådant.
Jättebra :)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten. Får fundera lite över sångens reverb och 'närhet'. :)
Lena
Girly:
Här kommer version tre där Hagis har ändrat till mera gatesound på trumreverb och ett fill in och även ändrat reverb till delay på gitarrerna så att dom blev torrare.
http://soundcloud.com/lena-lannergren/so-you-are-leaving-heavier/s-VeKqC
hogge:
Har inte läst igenom tråden, då jag måste rusa vidare.. Men kortfattat: Jättefin låt, med fantastiskt skön sång.. Nu lyssnade jag i rätt kassa högtalare, men där sticker trummorna ut från resten. Låter lite leksakstrummor av det.. Men som sagt - det kan vara högtalarna..
Men för övrigt så är det MVG på detta..
MaxB:
Lite sent för att komma med en beställning nu men smaka på idén att vid 2.30 istället ha ett trumfill på pukorna som är lugnare och dubbelt så långt. Mmmmm...
I övrigt skönt på alla sätt förutom reverbet på sången som är burkigt i onödan.
I love your work.
HasseFX:
...helt missat tidigare :unsure: Lyssnat på senaste versionen bara:
Jättebra låt och väldigt läckert arrat - speciellt sången! Otroligt skön röst och en säker insats - saknar en knivsudd mer "edge" och dynamik. Lite "mer" i starkare partierna, ett uns försiktigare i de svagare, möjligen.
I övrigt, introt är så bra att trummorna blir lite antiklimax... Spelet är jättebra, men mixen haltar - jag drömmer om att de kommer inrullande likt (i) Phil Collins "In the Air", men något mittemellan vore nog bäst :) Det finns ett så bra häng i trumkompet gentemot din frasering så lite besviken över effekten att du sjunger till transistorradion ;)
Skulle älska att göra en remix/remake av denna :wub: :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida