Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Munspel i 2nd position och orgel
MaxB:
--- Citat från: 91:an skrivet 22.07.2012, 11:08:58 ---Tycker det låter mycket bra, det enda jag skulle önska är bättre disciplin i basspelet. Det är för otajt på många ställen.
--- Slut citat ---
Yo!
Jag ska nog lägga om allt från början, inklusive basen, för att få en hållbar version.
Gillar själv stompet i låten och det är värt att hitta tid till att göra det ordentligt.
Tack för lyssning och kommentar.
tigersoul:
+1 på basspelet, fram med flex toolet ;)
Tycker det är bra i övrigt men jag vet vad du menar, det är något som fattas i känslan trots att inget egentligen är fel så att säga. Kan du få in lite gungigare takt på något sätt kanske? Det känns mer släpigt än gungigt o jag skulle gärna se lite djävare vocals, får gärna bli lite skitigare, lite mer attityd, lite mer live känsla?
equality:
Här har det hänt en hel del. Medryckande och svängigt. Munspelandet schnyggt, vilken positionen det än må vara. Lite konfunderad över basens i o f s dugliga walking medan låten i övrigt känns raggae och då brukar ju basliret vara helt annorlunda med utelämnande av ettan, osv.
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 22.07.2012, 13:36:33 ---+1 på basspelet, fram med flex toolet ;)
Tycker det är bra i övrigt men jag vet vad du menar, det är något som fattas i känslan trots att inget egentligen är fel så att säga. Kan du få in lite gungigare takt på något sätt kanske? Det känns mer släpigt än gungigt o jag skulle gärna se lite djävare vocals, får gärna bli lite skitigare, lite mer attityd, lite mer live känsla?
--- Slut citat ---
Ja idén med basspelet är bra så det är värt att göra ordentligt. Den här basen la jag ursprungligen i en tagning så missarna och otajtheten finns kvar. Det skulle vara kul om polletten trillar ner och jag skulle förstå hur man får till gunget på alla instrument som jag spelar. Och kanske även få till attityden på sång och munspelet.
tigersoul:
Det är klurigt det där med att få rätt känsla ibland, prova att lägga bas på synth istället o lek runt med noterna, se om du kan hitta rätt läge o spelsätt, ibland kan nog det vara lättare eftersom man kan vrida noterna som man vill. Sen kan du ju spela in det likadant med basen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida