Forum > Demolåtar

Asti - Vägskäl (ny version)

<< < (4/4)

tigersoul:
Underbart gitarrspel, härlig närvaro i rösten, bra text. Alla tummar upp.

Jag skulle dock gärna se lite mycket lätt trumkomp en bit in i låten och kanske något ytterligare instrument med lite sköna harmonier, men håll det för guds skull lätt till det här underbara röstspåret!

Jag hörde lite otajtigheter på guran här o var, det är inte jättestörande men jag märkte det. Kanske värt att flexa runt på någon grej här o där.

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 04.07.2012, 17:12:05 ---Underbart gitarrspel, härlig närvaro i rösten, bra text. Alla tummar upp.
Jag skulle dock gärna se lite mycket lätt trumkomp en bit in i låten och kanske något ytterligare instrument med lite sköna harmonier, men håll det för guds skull lätt till det här underbara röstspåret!
Jag hörde lite otajtigheter på guran här o var, det är inte jättestörande men jag märkte det. Kanske värt att flexa runt på någon grej här o där.

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och att du nämner sången/rösten!
Har prövat att lägga på en cello för att få lite mer variation/fyllighet.
Är osäker på om det verkligen ska vara med trummor och ståbas...
Ska se vad jag kan göra åt gitarrernas otajta avsnitt!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Tokai:
"jag spelade in det i fredags kväll efter en 
whisky, en dry Martini och en halvflaska vin."
I den ordningen? Jag hade först tagit vinet, sen dry Martinin och därefter whiskyn. Men det gick ju bra en då.  Riktigt bra. Den här sortens musik är du väldigt trygg med. Ska jag kritisera nåt så är det en viss enformighet. De fina gitarrena spelar samma sak från början till slut och det är väl ok. Men i mitten av låten önskar jag nåt annat. Det enda jag kommer på är en svag baskagge på varje fjärdedel: 1-2-3-4.
Cellon är bra. Svarar liksom mot sången.
Lite "If I were a carpenter" är det i vissa harmisar.
Men vilken låt har inte dom ackorden.

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 04.07.2012, 20:15:50 ---"jag spelade in det i fredags kväll efter en 
whisky, en dry Martini och en halvflaska vin."
I den ordningen? Jag hade först tagit vinet, sen dry Martinin och därefter whiskyn. Men det gick ju bra en då.  Riktigt bra. Den här sortens musik är du väldigt trygg med. Ska jag kritisera nåt så är det en viss enformighet. De fina gitarrena spelar samma sak från början till slut och det är väl ok. Men i mitten av låten önskar jag nåt annat. Det enda jag kommer på är en svag baskagge på varje fjärdedel: 1-2-3-4.
Cellon är bra. Svarar liksom mot sången.
Lite "If I were a carpenter" är det i vissa harmisar.
Men vilken låt har inte dom ackorden.

--- Slut citat ---
Det var gitarrerna jag spelade in i fredags! Inte sången, då hade jag nog sluddrat en del!  :)
Baskaggen som du nämner skulle kunna markera takten....kanske inte vore så dumt!
Skönt att du tycker cellon funkar! Tänkte den kanske var alltför schablonartad.
Tim Hardin tyckte jag var rätt bra. Lite vemodigt och finstämt.
Tack för tyck! Ska se om jag kan omsätta något av det!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion