Forum > Demolåtar

Asti - Vägskäl (ny version)

(1/4) > >>

Asti:
Har kompletterat med cello - bättre eller sämre?

Har haft en låt i huvet ett tag och tänkte först haft med den i 2-ackords-festivalen, men blev inte klar i tid.
Det blev också lite mer än 2 ackord till slut.  :)
Räcker arret så här eller bör jag lägga på t.ex en cello e.d. för att fylla ut?
Tar tacksamt emot kommentarer om vad som helst!

Titel: Vägskäl
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:35
År 2012

Blade Runner:
Underbar närhet i sången! Skulle gilla den med en cello e.d (sparsamt virveltrumma med trumvispar kanske också) som en version 2. DM har typ en miljon olika versioner på sina singlar, å många är bra så det e´bara att köra på med massor av versioner tycker jag  :D

MaxB:
Ditt gitarrspel är härligt. Skulle vilja att du filmar det här plocket en sekvens från vardera gitarr.
Förbaskat smart att köra med capo på den ena gitarren för att få fyllighet i spelet också.
I och med att det är olika öppna ackord på de olika gitarrerna blir det ju extra vackert.

Har du nån kamera med film-möjlighet? Kan du i så fall vara god och filma högerhandens plock?
Skulle vilja kolla och kanske lära mig det.

Wernborg:
Mycket behagligt. Det händer ju inte jättemycket i kompositionen så lite mer utsmycknad i arret skulle inte alls skada tror jag. Om det blir trummor tror jag du kan vänta ganska länge innan dom kommer in. Att bygga på med mer och mer efter hand skulle säkert funka.

Men det funkar alldeles utmärkt så här också.

Skulle också vara intresserad av att se hur sånt här gitarrkomp blir till. Har gjort ett par såna här plocklåtar, men känner mest att jag "hittar" på. Vore kul att se hur man gör på riktigt.

:)

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.07.2012, 21:50:13 ---Mycket behagligt.
Vore kul att se hur man gör på riktigt.

--- Slut citat ---

Typ så ungefär!  ;)
Känn ingen press bara.
Hinner du fixa det till FM-tråden, före kl 12 imorgon?  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion