Forum > Demolåtar

Asti - Vägskäl (ny version)

<< < (3/4) > >>

Asti:

--- Citat från: pxm skrivet 02.07.2012, 09:47:38 ---Gillar den här, Asti, och som vanligt har du bra gitarrspel, fin röst och starka texter....
Bra !!!

mvh

--- Slut citat ---

Det gläder mig att höra!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

equality:
Nej inte plagierat. Inspirerat kanske, typ Norwegian Wood /
 / Fourth time Around.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 02.07.2012, 13:47:29 ---Nej inte plagierat. Inspirerat kanske, typ Norwegian Wood /
 / Fourth time Around.

--- Slut citat ---

Nej, jag skojade lite...
Har säkert omedvetet lånat/plagierat/kopierat/snott/inspirerats en hel del!  :)
/Asti t.f. Omskrivningskandidat

jugas:
Vilken jäkla fin låt :) Jag saknar egentligen ingenting, men när frågan ändå ställs så kunde säkert en cello funka fint... en annan tanke: En kontra som spelar väldigt basic och så kollar du med han, den där grymme norrmannen du vet, om han skulle kunna lägga lite smakfull dobro som smörklick på moset s.a.s... kunde också bli kanon.
Vet inte om det är Whiskyn eller Martinins fel.. eller kan det ha varit vinet ;) men det blir lite ofas mellan gitarrerna på två ställen... först ett par sek runt 105-106 där det liksom grötar/snubblar till lite grand, och så precis i början på rittet vid 200-201.. petigt kanske, men lite synd när det är så jättefint spelat och sjunget i övrigt.
Gillar verkligen texten också :)

Asti:

--- Citat från: jugas skrivet 03.07.2012, 15:26:17 ---Vilken jäkla fin låt :) Jag saknar egentligen ingenting, men när frågan ändå ställs så kunde säkert en cello funka fint... en annan tanke: En kontra som spelar väldigt basic och så kollar du med han, den där grymme norrmannen du vet, om han skulle kunna lägga lite smakfull dobro som smörklick på moset s.a.s... kunde också bli kanon.
Vet inte om det är Whiskyn eller Martinins fel.. eller kan det ha varit vinet ;) men det blir lite ofas mellan gitarrerna på två ställen... först ett par sek runt 105-106 där det liksom grötar/snubblar till lite grand, och så precis i början på rittet vid 200-201.. petigt kanske, men lite synd när det är så jättefint spelat och sjunget i övrigt.
Gillar verkligen texten också :)

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten! Har börjat lägga på lite cello...
Har också haft en kontrabas i åtanke och ev lite "tassande" trumvispar!
Vet inte om jag vill be Freddy nu när dom säkert har fullt upp med förberedelser inför Gränslandets turné.
Men det hade säkert suttit fint med en dobro. När gör det inte det förresten?  :)
Är medveten om några otajta ställen, men har inte bestämt än om jag ska spela om eller försöka editera...
Extra kul att texten gillas!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. Man utan tajts

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion