Forum > Demolåtar

Bluesjam Eb

<< < (4/5) > >>

Roffe H:
Har tidigare lagt upp några låtar på Studio Forum, fick där ett tips av Harmonica Mike som trodde att jag troligen skulle få mer respons och mer konstruktiva utlåtanden på den typ låtar jag lirar, och det tycks vara så också. Känns riktigt bra.
mvh Roffe H

Harmonica mike:
 :)

Kul att se dig här Roffe.Du har en sån skön stil i dina alster.Vi har några jazz lirare här som uppskattar sånt här och det når även fram till min bluesiga själ.
Grymt bra sound i bib prylarna..Jag kör ju cbase men måste kolla upp det här med band in a box..Ibland så räcker inte min förmåga till för att ta fram kärnan i kömpet och då skulle ju bib kunna vara en genväg..Bandet la jag ned för en massa år sedan.

Vilken verre var det du hade av bib?

Mike

Roffe H:
Hej Mike
Jag köpte BIB pro 2012 (real tracks)där det följer med en del grundkomp (trummor, gitarr, piano, bas etc) men för att få jazzsoundet kompletterade jag med något de kallar real pack (jag har real pack 1, 2 och 5). Det finns real packs för alla möjliga stilar. Efter att ha gått in på Pg music på nätet och lyssnat valde jag ovanstående till att börja med. Grundprogrammet kostar drygt tusenlappen, vilket jag tycker är överkomligt. Real pack (med olika komp och solon) kostar lite olika med omkrin 600  kr styck inte heller det så farligt...
Jag är jättenöjd. Vill du veta mer hör av dig.
mvh Roffe H

spacetrucker:
Sköna trattar  :lol:. Låter verkligt fint. Jag har en liten släng av allergi mot Band in a box men här lät det förvånansvärt bra.... utom slutet som är typiskt för BIB.
Jojo, tuta på du bara... kul med sånhär musik också.

Space

Roffe H:
Hej Spacetrucker, kul att du gillar blåset. BIB är ju bara för att jag ska ha "någon" att lira med. Egentligen borde jag inte lägga upp något som färdig demo eftersom det bara är experiment och övning för mig alltihop. Men å andra sida, vad gör man inte när man saknar orkester eller möjlighet att kompa själv, är usel på gura och klaviatur mm. Jag är faktiskt ganska nöjd med soundet, trots att det är artificiellt och njuter av att få spela mina saxar
mvh Roffe H  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion