Forum > Demolåtar
Bluesjam Eb
Roffe H:
Om Bluesjam Eb
Över för tillfället på improvisationer med olika skalor och i olika tonarter. Här är en bluesimprovisation i Eb där jag spelar både på altsax och tenoren. Har panorerat dem olika så man kan skilja dem åt (ibland låter tenoren tämligen likt alten om man spelar i det höga registret.) Lägger den som halvfärdig denna gång, kan vara roligt att få kommentarer om ev. förbättringar och så. Vanligt inom jazzen är att man börjar och avslutar med en och samma melodisnutt och improviserar däremellan. Här är det improvisation rakt igenom, kanske skulle låten vinna på att få en melodi? :unsure:
Roffe H
MaxB:
Skönt ljud du får ur de olika saxarna. Man behöver verkligen inte ha bråttom då man spelar. Det är något magiskt med det "hesa" ljudet som du tar fram ur saxofonen, det gillar jag!
Eddi:
Det är ju njutbart och bra detta. Ska jag ha någon åsikt så är det inte på spelet som är oklanderligt utan på volymen på vänster tratt (tenoren?) som ligger aningens för högt märks speciellt i början av en strof.
Roffe H:
Hello Eddi och MaxB.
Jag är så tacksam för alla små och stora tips. Ska verkligen lyssna på trattarnas volym. Vad tror du om det där med en melodisnutt, ska jag skippa det och bara jamma på eller ska jag leta lite bland harmisarna och försöka hitta en gemensam melodisnutt för första och sista reprisen? Roligt det där om att inte spela så snabbt, jag berömde Eddi i sitt solo tidigare att han vågade ta det cool och spela på känsla, jag gillar detta.
Tack för att jag fått låna era öron, mvh Roffe H
Eddi:
Jamenvisst testa med att melodisera det är ju alltid kul blir ju lite skarpt jam så att säga.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida