Forum > Färdiga produktioner
MaxB - En midsommar ska
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2012, 21:58:59 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.10.2012, 19:29:28 ---Vad rolig du är Max! :D Ska bli Jättekul att jobba vidare. Kollade låten igen. Filen du fick passar ju alla verserna utom slutet. Jag kan göra om sista biten om det behövs. Sedan vet jag inte om du vill ha alla stämmor hela tiden, men du säger till om du behöver nåt mer.
mvh Roffe H (höll på att skriva Roffe Sax) B)
--- Slut citat ---
Ja, Roffe H(ax), jag säger till sen. Ikväll har jag övningskört med sonen inne i storstades trafikvimmel. Kul intressant och spännande att testa saker han inte testat tidigare. Lurade ner honom på Urvädersgränd nedanför Mosebacke, där Bellman en gång bodde och sa: - Oj då, här måste man visst vända... Trångt och ganska ordentlig lutning på gatan. :P Bra övning.
Sen har vi varit på massor av ställen som man kan tänkas behöva åka till. Har precis kommit hem och ska väl lägga mig snart, trött som jag är...
--- Slut citat ---
Det var väl lite väl elakt ? :lol: men kanske nyttigt. Jaha är det sov(s)dax?
Vi hörs mvh Roffe H :)
MaxB:
Jag har fått saxofonspår av Roffe och försöker nu lista ut hur attacken och spelet på saxofonen lämpligen ska vara, i en sån här stil. Tacksam om ni andra vill lyssna och berätta i vilken variant ni tycker saxen lirar mest rocksteady eller ska. Jag har klippt ihop några varianter på hur saxofonen spelas.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_EnMidsommarSka_AlternativeSaxophone.mp3[/mp3]
Tacksam om du vill säga vilken variant du tycker känns mer rätt eller typisk för genren.
Variant 1: 2-9 sek
Variant 2: 10-17 sek
Variant 3: 26-40 sek
Wernborg:
Ingen aning.
Alla funkar. Dom kan väl vara med allihop.
Tror inte dom sjöng på svenska i ursprungs-rocksteady eller ska i alla fall, så du är rökt! :D
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.10.2012, 23:45:52 ---Jag har fått saxofonspår av Roffe och försöker nu lista ut hur attacken och spelet på saxofonen lämpligen ska vara, i en sån här stil. Tacksam om ni andra vill lyssna och berätta i vilken variant ni tycker saxen lirar mest rocksteady eller ska. Jag har klippt ihop några varianter på hur saxofonen spelas.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_EnMidsommarSka_AlternativeSaxophone.mp3[/mp3]
Tacksam om du vill säga vilken variant du tycker känns mer rätt eller typisk för genren.
Variant 1: 2-9 sek
Variant 2: 10-17 sek
Variant 3: 26-40 sek
--- Slut citat ---
Ja du det var inte lätt tror jag står över röstning alla låter ok.
tigersoul:
Variant 2 utan tvekan för min del, gillar något över kompet där som får det att kännas "just right" kan inte sätta ord på vad som ofta annars ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida