Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (8/13) > >>

Harmonica mike:
Jag satt bara och åkte med här Max,jag håller med Wernis,låt alla delarna vara med..Det är så mycket annat som ligger runtikring och bidrar till rytmen/svänget så jag fastnade inte för någon speciell.
Lite jamaica ja..Jag såg dokumentären om Bob Marley för drygt två månader sedan,klart sevärd. Bra sväng i hans låtar.
Jag tycker du fått till ett schysst gung i din med..Jag har en början/halva på en som inspirerade mig efter att jag sett dokumentären..Mera mollbetonad historia,men inspirationen slocknade innan jag kom i mål  :)

"Singin don´t worry `bout a thing - every little thing is gonna be alright" Den marley grunkan har ett störtskönt sväng,finns på spotify

Mike

Wernborg:
Three little birds menar Hmike. Skön låt :)

tigersoul:
Ja det sticker ju inte ut som stora skillnader de olika varianterna men om jag ska välja en är det ingen tvekan, det är en mer definierande takt på något sätt i 2:an.

MaxB:
Sen finns dessutom originalet från Roffe som är en fjärde variant jag klippt ifrån. Jag ska testa den också då det blir en lucka... nästa helg?  :o

Inne och äter nu men håller på och ordnar runt stallet inför den kommande vintern.
Det är inte så kul att gräva i lera och sörja.

Snart är helgen och kraften slut...  :(

cykeln:
It beats me! :)
Varför inte växla mellan partier - kör en före första refräng och en annan efter ... typ

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion