Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (6/13) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.10.2012, 22:57:34 ---Version 2012-10-13 - med sång på svenska istället för låtsas-skånska:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_EnMidsommarSka_20121013.mp3[/mp3]
Bättre sent än aldrig. Det känns som minusgrader utomhus så ikväll passar jag på att sjunga om lead och kör på svenska, istället för att försöka på skånska.

--- Slut citat ---

Jepp jag gillar när du sjunger på okonstlad svenska det låter riktigt bra både om sång och arr även om buskarna inte rimmar riktigt - men skit i det - det gör inget det är naturligt och riktigt riktigt bra :D

Roffe H:
Återigen en bra låt med kul text, prövar med lite sax om du vill

mvh Roffe H :)

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.10.2012, 15:43:43 ---Återigen en bra låt med kul text, prövar med lite sax om du vill
mvh Roffe H :)

--- Slut citat ---

Nu har jag hämtat filen "max bara sax" - Tax ska du ha!  :P
Kan ju till och med bli en helt ny låt - runt det här sköna spelet!
Jag leker vidare då jag får tid - tax som sax!

Roffe H:
Vad rolig du är Max! :D  Ska bli Jättekul att jobba vidare. Kollade låten igen. Filen du fick passar ju alla verserna utom slutet. Jag kan göra om sista biten om det behövs. Sedan vet jag inte om du vill ha alla stämmor hela tiden, men du säger till om du behöver nåt mer.

mvh Roffe H (höll på att skriva Roffe Sax)  B)

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.10.2012, 19:29:28 ---Vad rolig du är Max! :D  Ska bli Jättekul att jobba vidare. Kollade låten igen. Filen du fick passar ju alla verserna utom slutet. Jag kan göra om sista biten om det behövs. Sedan vet jag inte om du vill ha alla stämmor hela tiden, men du säger till om du behöver nåt mer.

mvh Roffe H (höll på att skriva Roffe Sax)  B)

--- Slut citat ---

Ja, Roffe H(ax), jag säger till sen. Ikväll har jag övningskört med sonen inne i storstades trafikvimmel. Kul intressant och spännande att testa saker han inte testat tidigare. Lurade ner honom på Urvädersgränd nedanför Mosebacke, där Bellman en gång bodde och sa: - Oj då, här måste man visst vända... Trångt och ganska ordentlig lutning på gatan.  :P Bra övning.
Sen har vi varit på massor av ställen som man kan tänkas behöva åka till. Har precis kommit hem och ska väl lägga mig snart, trött som jag är...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion