Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (4/13) > >>

hogge:
Släpp skånskan och kör på svenska med jamaicansk brytning istället  :P

Härlig sommardänga. Lattjo text... Bra spel & sång.

Kortfattat - jomenvisst....

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.06.2012, 14:21:16 ---JT - det är gott med ska - man blir gla'! Antar jag skulle kunna sjunga på rikssvenska, istället för på tarvlig "skuoånska". Får se vad som händer med "stycket"...

Fuzzbub - du köper mitt försök till dialektflykt, tack! Saxofon och/eller trumpet skulle vara häftigt ja. Får se om det kommer in något sånt. Du noterar och kommenterar min miss i texten. Jag harde tänkt sjunga om det så att jag inte tabbar mig och så säger du att det ger pluspoäng. Intressant och väl värt att tänka över alltså, tack för det!

Idag hämtade jag en didgeridoo på posten. Equality tog med sig den hem från Australien. Det ser ut att vara en stor pjäs, ska bli intressant att testa.

--- Slut citat ---
Vad är nu detta för något - berätta mer?

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.06.2012, 00:09:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.06.2012, 14:21:16 ---Idag hämtade jag en didgeridoo på posten. Equality tog med sig den hem från Australien. Det ser ut att vara en stor pjäs, ska bli intressant att testa.

--- Slut citat ---
Vad är nu detta för något - berätta mer?

--- Slut citat ---

En stor fet didgeridoo ser det ut som!  B)
Måste jag stå på en stol för att nå upp och kunna blåsa i den?
Jag gillar bilden - en skön mix med didgeridoo och gitarr som lutar sig mot dörrpost och bänk och ett piano. Alla instrument står och väntar på att nån ska komma och spela på dem. Eller kanske har man nyss spelat och lämnat dem här till nästa session...

Tokai:
Inte mycket Ska i det här tycker jag, mer lite lattjo reggie.  Ska har ett ett helt annat tempo, snabbare och mindre gungande mer rakt på. Och vandrande bas. Så har jag förstått det.
Kul gitarr som plockar lite skönt, kanske ngt hög i volym. Lite mer tryck i bakgrunden (drums + bas) önskas.
Kul text.
Finemang ändå MaxB!

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 27.06.2012, 19:35:40 ---Inte mycket Ska i det här tycker jag, mer lite lattjo reggie.  Ska har ett ett helt annat tempo, snabbare och mindre gungande mer rakt på. Och vandrande bas. Så har jag förstått det.
Kul gitarr som plockar lite skönt, kanske ngt hög i volym. Lite mer tryck i bakgrunden (drums + bas) önskas.
Kul text.
Finemang ändå MaxB!

--- Slut citat ---

Har nog inte så mycket koll på när det är ska eller reggae.
Testade att göra en segare version (100 bpm) på nylonstängad gitarr, som kanske är närmare reggae?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Kontrollrums-jam_20120623.mp3[/mp3]
Här nedanför är en kvick'n'dirty inspelning med 120 bpm som ligger närmare versionen i tråden:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion