Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (3/13) > >>

MaxB:
Tack Jugas för suveräna tips om hur man kan bearbeta trummorna. Hoppas jag snart kan ta mig tid till det.
Eq - det går inte att undvika att tänka på Peps då man försöker göra en glad och positiv text till ska-musik.
Asti - det finns väl en Peps i oss alla?  :wub:

Den här låten började utvecklas via melodiplocket på gitarren. Plocket är roligt att spela och känns positivt. Texten kom då jag satt och åt frukost på altanen och solen visade sig (en stund innan regnet kom tillbaka...).

Jay Thomas:
Nice låt då jag älskar ska! :) Texten sitter där den ska, väl framfört! :)

MEN, ickeskåningar ska inte försöka sig på skånska, det blir inget bra i mina öron...

Fuzzbub:
Det där är klockren skånska i mina öron!   :D    Blir glad av denna soliga låt.   Gillar ska.   Släng in en sax/trumpet-konstellation på baktakten vetja.   

Jag bara älskar tungvrickarpartiet "Det finns inget jag ska göra på semestern" !   En lyckat sånt parti som detta är bidrar till hela laidback-känslan liksom. :) 

Schysst Max!    /Fuzz

MaxB:
JT - det är gott med ska - man blir gla'! Antar jag skulle kunna sjunga på rikssvenska, istället för på tarvlig "skuoånska". Får se vad som händer med "stycket"...

Fuzzbub - du köper mitt försök till dialektflykt, tack! Saxofon och/eller trumpet skulle vara häftigt ja. Får se om det kommer in något sånt. Du noterar och kommenterar min miss i texten. Jag harde tänkt sjunga om det så att jag inte tabbar mig och så säger du att det ger pluspoäng. Intressant och väl värt att tänka över alltså, tack för det!

Idag hämtade jag en didgeridoo på posten. Equality tog med sig den hem från Australien. Det ser ut att vara en stor pjäs, ska bli intressant att testa.

equality:
 :D :)  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion