Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En midsommar ska

<< < (2/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 24.06.2012, 17:28:54 ---Bra,MaxB !!!!

--- Slut citat ---

Tack! Är det helt fel att sjunga på låtsas-skånska? Sån här musik passar så bra för Peps och jag vill också.  :P

jugas:
Tycker det mesta låter bra.. gitarr o bas funkar alldeles utmärkt. Trummorna däremot skulle behöva en del meck som jag ser/hör det. Grundgroovet är bra men väldigt statiskt... först o främst skulle jag vilja testa att dra ner velocityn generellt på hela trumpaketet. Nu är det fullt 'smackebonk' hela tiden, på vartenda slag. Det känns som att 'trummisen' spelar med massa muskler vilket inte känns så stiltroget. Så sänk velocityn ganska radikalt rakt av, gå sen gärna in och accentuera(förstärk velocityn) vissa slag, t. ex vissa ettor på kick.. dra ner ytterligare på andra.. vissa kantslag kan vara väldigt svaga. Då tror jag man får en mjukare mer avslappnad känsla men ändå med driv. Kan också(om du har tur) få ett 'boffigare' ljud i kaggen :). Eventuellt kan du då dra upp trummorna lite i mixen.
Dessutom känns trummorna väldigt hårdkvantiserade... jag skulle nog inte kunna låta bli att gå in i pianorullen o peta, testa att dra vissa slag några millisekunder hit eller dit för att försöka hitta ett levande häng. De flesta program har väl annars någon sorts Humanize funktion som man kan testa.
Om man sen orkar så kan man ju kopiera kantslagen till ett eget spår och testa att lägga lite mer rum/reverb på dom och ett svagt sextondels(eller åttondels) delay.
Samma delay skulle jag nog testa på kompguran också.

Jag kan inte lova att det är rätta recepten men jag skulle i alla fall prova att jobba så och se vad som händer :)

jo.. och det är klart du kan sjunga på låtsasskånska... kan ju jag säga som är dalmas ;) fråga en skåning..

jugas:
Jo.. glömde skriva att jag gillar låten också :)

equality:
Skönt pepsigt gung. God laidback text.

Asti:
Kul Peps-pastisch! (Antar att det var meningen?)
Kanske lite percussion kunde förstärka takten och gunget...?
Här och där låter det lite skånskt... ;)
/Asti t.f. halvskåning

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion