Forum > Färdiga produktioner

Eddi - As Simple As That

<< < (7/11) > >>

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.06.2012, 07:33:37 ---Wiihhaaa!

KR Stipendie för årets största utveckling - på sång!!

Riktigt bra sång här Eddie,falsett ylet på disagree lysande.På "prat" delen så skulle jag vilja att du arrar lugnare/halvtempo/enklare för att förstärka "rockdrivet" som maler på resten.Stämmorna sitter fint.På första delen hänger du kvar lite på vissa ord,typ en dialektal fråga - lidingöeeeeeee..Men det kan vi förlåta dig för då du är Stockholmare :) Jag har ju mina gruuuuvan..ha ha :lol:

Låten då,nja jag brukar byta kanal då jag hör sånt här  :P :D Liret/arret bra för genren tycker jag.

Summering - sångutvecklingen var riktigt kul att lyssna på!

Mike

--- Slut citat ---
Riktigt kul att få godkänt på sången av dig - och det märks ju tydligt att man borde jobba mer på den fronten för att få till något som är mer lyssningsbart vilket jag kommer att göra i fortsättningen. Får fundera över det där med lugnare fast det är redan en lugnare bakgrund just där - märks kanske inte så mycket dock.
Glad knottfri midsommar på dej om det är möjligt :lol:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.06.2012, 10:11:44 ---Det blev bra även om diskogenren inte riktig är min.jag skulle vilja att berättarrösten även är med i introt och att den skulle prata många flera ord där den nu kommer in. För mig känns det som att en sån röst ska säga mycket mer - du får till den så.

--- Slut citat ---
Jaså är det en disco jag har gjort :lol: I så fall min första. Kul att du gillar den låga stämman i berättarläge kanske har en karriär som sagoberättare nånstans? Men det får inte bli för mycket sånt i en låt och jag tycker nog det räcker i denna.
Glad midsommar på dig och ramla inte av båten :D

MaxB:
Ska grundmåla och måla staketet på altanen framför huset då jag svurit färdigt över Telias ADSL-SKIT-support!!!  :ph34r:

bjurte:
Visst är det Disco,lite soul-disko a'la 70:tal 'Rock me baby och Barry white'..
Sjunger gör du bättre än någonsin,bra jobbat..

MaxB:
Jag vill ha mera Barry i låten!

Hmm ska kanske börja måla staketet nu?  :unsure:

Eddi:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.06.2012, 16:25:32 ---Visst är det Disco,lite soul-disko a'la 70:tal 'Rock me baby och Barry white'..
Sjunger gör du bättre än någonsin,bra jobbat..

--- Slut citat ---

Ja då är det väl disco men då ska man väl in med mer ratatagitarrer kanske. Kul att du diggar sången. Tack för tyck Bjurte :D
--- Citat från: MaxB skrivet 21.06.2012, 19:17:27 ---Jag vill ha mera Barry i låten!

Hmm ska kanske börja måla staketet nu?  :unsure:

--- Slut citat ---
Mmmm tja I see what you mean men som sagt man ska ha nåt att säga också - kan ju kanske vara kul att höra att denna har en verklighetsgrund i enlighet med vers 2 jag har skickat den till henne och sagt att jag tillägnar henne låten - ännu har jag inte fått någon reaktion faktiskt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion