Forum > Färdiga produktioner

Gurano, Eddi å Djonas - The kid!

<< < (6/10) > >>

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 27.07.2012, 02:18:58 ---Tänker lite på Born to be wild med Steppenwolf hette dom väl, där i refrängen. Eddi sjunger som en riktigt hårdrockshjälte! Ösig låt med coola riff. 

--- Slut citat ---
Yepp så hette de! tackar :)

--- Citat från: 1up skrivet 28.07.2012, 23:09:33 ---Jag är mest förtjust i det tuggande riffet mot slutet. Får man tycka så tycker jag låten ska inleda med riffet. :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar riffet, men det är redan med från början :)

--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2012, 03:10:14 ---Jag har utan Guranos vetande lagt ut låten på ett utländskt forum och fått ett ganska så intressant svar:
Levels arent even close. I know you've heard music before.
It almost sound like 2 different cd's playing at once, one is much louder than the other.
Sound quality is great but come on. Are you kidding?
Is that just the drum room mic and you accidentally muted the direct mics?
Please listen to a commercially produced CD and try to match the levels. That's all.

Det verkar som om vi måste jobba lite mer med trummorna när väl basen har kommit :lol:

--- Slut citat ---
Intressant att du lagt upp den på ett annat forum! Vilket då? Tja någon sågning var det inte - bara att trumma lirar någon annanstans...men det visste jag redan :)

--- Citat från: MaxB skrivet 29.07.2012, 03:27:45 ---En utländskt mixsåg alltså! Tillbaks till sågbocken med er!

--- Slut citat ---
Jo jo :D

Tack för era tankar och synpunkter.
Här kommer nu ett försök till högre trummor och lite annan mix - kanske är basen för hög?

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/TheKid_Gurano_Eddi_Djonas2.mp3[/mp3]

Eddi:
Ja men visst blev den bättre med mer solida trummor och en skön bas. Tack Djonasoch tack Gurano för att jag fick vara med.

De utländska kommentarerna börjar så sakteliga att droppa in:
Really liked it all. Guess i must be an amateur. Could reference with some pearl jam vs.? The vocal sounds like it could do with a bit of channelwork perhaps.

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.07.2012, 02:33:43 ---Ja men visst blev den bättre med mer solida trummor och en skön bas. Tack Djonasoch tack Gurano för att jag fick vara med.

De utländska kommentarerna börjar så sakteliga att droppa in:
Really liked it all. Guess i must be an amateur. Could reference with some pearl jam vs.? The vocal sounds like it could do with a bit of channelwork perhaps.

--- Slut citat ---
Vilket forum är det ?
Nyfiken

/G

bjurte:
Bra låt och passande sång!!
Lite skevt EQ:at kanske,basen är fet och goo medans trummor och gitarr lite för tunna.
Inte så det stör men lite mer 'kött på benen' på gurkorna önskas.. ;)

Gurano:

--- Citat från: bjurte skrivet 30.07.2012, 18:00:48 ---Bra låt och passande sång!!
Lite skevt EQ:at kanske,basen är fet och goo medans trummor och gitarr lite för tunna.
Inte så det stör men lite mer 'kött på benen' på gurkorna önskas.. ;)

--- Slut citat ---
Tackar!
Bra åsikter som ska åtgärdas ... så långt min förmåga duger :)
Kan nog hålla med om att basen ska tunnas ut lite å lite fetare på det andra. Ska fixa detta!

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion