Forum > Färdiga produktioner
Gurano, Eddi å Djonas - The kid!
Gurano:
Hej här kommer ett tidigt utkast som jag gjorde idag - en släng av svag bakis idag därav denna lite störiga rock, med ett sjuhelvetes delay/reverb på solot :)
Bas saknas. Den som vill får gärna joina och bidra med nåt roligt...bas, sång eller annat - shoot man!
/Gurano
Sättning
Kompgura - Gurano
Sologura - Gurano
Trumma - Gurano
Synth - Gurano
Sång - Eddi
Bas - Djonas
pxm:
Kompet tycker jag är riktigt bra.
Litet väl modalt inom ramarna kanske
för min smak. Det kanske behövs något
altererat litet kort stycke som löses upp
i det hela innan 58 där kompet byter skepnad.
Ang. sologitarren ligger den väl inom tonart
och sticker inte ut så mycket. Jag skulle ha
testat en alternativ skala
Välspelat och fint matrial för en låt. Om
du berättade tonarten och bmp skulle jag
gärna testa att göra en basgång till den här
som förhoppningsvis någon kan spela in.
Jag pitchar gitarren- men skulle kunna fråga
en kompis som har en bas att lira in basgången
om det kniper om jag får testa och du tycker
den är intressant..
mvh
Tokai:
Coolt riff. Bra att du fixar göra nåt sånt här tempofyllt i bakfullt skick. En släpig ballad hade nog bara jag kunnat klara av.
Ang riffet tänker jag mig ett stopp precis efter riffet med bara ett ett virvelslag emellan.
Lite diffust känns det som vad gäller ackorden på vissa ställen, det liksom flyter ihop på nåt märkligt sätt, men säkert medvetet.
Gurano:
--- Citat från: pxm skrivet 06.06.2012, 15:19:04 ---Kompet tycker jag är riktigt bra.
Litet väl modalt inom ramarna kanske
för min smak. Det kanske behövs något
altererat litet kort stycke som löses upp
i det hela innan 58 där kompet byter skepnad.
Ang. sologitarren ligger den väl inom tonart
och sticker inte ut så mycket. Jag skulle ha
testat en alternativ skala
Välspelat och fint matrial för en låt. Om
du berättade tonarten och bmp skulle jag
gärna testa att göra en basgång till den här
som förhoppningsvis någon kan spela in.
Jag pitchar gitarren- men skulle kunna fråga
en kompis som har en bas att lira in basgången
om det kniper om jag får testa och du tycker
den är intressant..
mvh
--- Slut citat ---
Du är välkommen att försöka på bas, så får vi sedan se om den kommer med - skicka förslaget till mig via PM.
Versen snurrar kring E och reffen kring A - skit i skalorna utan spela på gehör istället!
BPM är 110.
--- Citat från: Tokai skrivet 06.06.2012, 16:00:02 ---Coolt riff. Bra att du fixar göra nåt sånt här tempofyllt i bakfullt skick. En släpig ballad hade nog bara jag kunnat klara av.
Ang riffet tänker jag mig ett stopp precis efter riffet med bara ett ett virvelslag emellan.
Lite diffust känns det som vad gäller ackorden på vissa ställen, det liksom flyter ihop på nåt märkligt sätt, men säkert medvetet.
--- Slut citat ---
Tackar! För att slippa huvudvärken har jag två tillvägagångssätt, det ena är att sova bort smällan men idag var det bara en släng av baksmälla så det gick bra att lira istället. Att lira gör att jag tänker på annat helt enkelt :D
Ska testa det där med ett trumslag mellan varven. Om du menar diffust på refrängen så är det medvetet - där går många av ackordens toner in i varandra helt enkelt
Tack båda för lyssning och att ni gillar grunden
/Gurano
Dividend:
Jo, det röjer väl. Inte så nydanande :) men det är verkligen värt att bygga vidare på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida