Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Ballad of a lost friend
hogge:
SKIIIITBRA DETTA!!!!
Riktigt ljuvlig ballad Du fått till.. Vilken hyllning... Sorry att en sån tragisk händelse ligger till grund för den bara..
Visst känns vissa harmonier igen - men det är inget som stör.. Det är bara så bra..
Din sjörövar-röst passar dessutom alldeles perfekt till de mer lugna tonerna..
SYNTH:
En härlig ballad dessutom gillar jag din lite hesa röst Harmonica mike! :)
tigersoul:
Rösten är inte okej... URSÄKTA VAD SA DU? gud... Den är ju stenskön! Jag har faktiskt en kommentar på sången o nu tar jag mig vatten över huvudet då jag sjungit i 2 månader drygt... Jag tycker att du kanske skulle dra ut lite mer på tonerna det blir lite hoppigt? Men det kanske är det du menar med just rösten ;)
Eddi:
En skön början till en låt som lovar mycket - kan någonstans "höra" hur refrängen borde bli. Till skillnad från andra gillar jag inte det retro-vintage ljudet som pianot ger - det brumlar och brusar allt för mycket och tar fokus från din sång som trots krasslig låter fantastisk. Du spricker lite på "LIFE" och sjunger lite väl svenskt på "THOUSEND". Pianospelet är inte bara oklanderligt det är väldigt bra och igenkänningen ligger i den sista nedgången gissar jag - men det finns inga patent så kör på.
Följer denna :)
Marruschkka:
En väldigt fin ballad det här är och det kommer att bli ännu bättre när din pipa inte är fullt så rosslig :D
Visst, raspighet i all ära, men din friska guldstrupe gör det här ännu snyggare, tänk att det vet jag :rolleyes:
Lite cello, och kanske nån finstämd gitarr kan förgylla, men jag tycker arret ska hållas sparsmakat på denna.
Texten berör och når fram.
Mycket bra.
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida