Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Ballad of a lost friend
Tokai:
Jag lyssnade idag på originalversionen av People get ready, likheter finns men inte nån stöld direkt. Gillar The Impressions, pga läckra gitarrprylar, bättre än med Rod Stewart och Jeff Beck. Låten är väldigt religiös. Men texten känns lite läskig. Fritt översatt: Folk, var beredda, det kommer ett tåg. Du behöver ingen biljett, bara att kliva på, osv
Till vardå? Himmelriket? Jordan nämns i låten. Är det till Israel?
Harmonica mike:
Några till komments,nice boys :)
Ola:
Ja jag klippte lite slarvigt i slutet av ett intro som jag filar på så det låter lite skumt.Sen kommer jag in med sången lite mysko,men jag kör in allt då jag fått tillbaka sångrösten.People ja,tack Ola - det finns ju lite men inte så störande.Lyssnar man på originalet så kommer jag undan hoppas jag.
Det blir definitivt mer,jag har nästan pianoarret klart nu tror jag,sen skall det dit sång och sen så..Men jag håller nog denna enkel i arret,lirade lite acke idag och det skulle nog sitta snyggt om jag får upp hastigheten på fillsen.
Staffan:
Jag håller med om Impressions verren,den är lysande.Sen har jag en egen favorit på den låten - Eva Cassidy.När det gäller texten på den låten så vill jag att dom menar - hoppa på innan tåget passerar - Lite Robert Johnsons vägkorsfunderingar.
Men men,det är en annan och betydligt bluesigare diskussion :)
Tack för kommentarerna boys
Mike
Jay Thomas:
:wub: :wub: :wub:
Och så lite blandad doooh-bakgrund på denna och oj vilken hit ni har! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 08.06.2012, 10:12:36 --- :wub: :wub: :wub:
Och så lite blandad doooh-bakgrund på denna och oj vilken hit ni har! :)
--- Slut citat ---
Mmm..Det skulle också kunna bli snyggt,kanske i introt.Jag spånar för fullt på lyrics nu då jag tror att jag har den.Låten kanske blir för sorglig för att erövra världen,så jag känner mig nöjd om den berör någons själ..Jag fick ju tre av dig så här får du en tillbaka :wub:
Mike
mahan:
Tjou Mike!
Verkligt synd att jag inte hann med i lyssningen men antar att du snart kommer upp med följande version. Allt gott! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida