Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Ballad of a lost friend
bjurte:
:huh: "She's a good girl, crazy 'bout Elvis,Loves horses and her boyfriend too" :huh:
Njaee,kanske liite... :D
Gurano:
Hej
Fin låt till ledsamt öde :(
Denna hjälper jag gärna till med om jag får. Hör lite igenkänning från annat :)
Ha det gott
/Gurano
Harmonica mike:
Max:
Det glädjer mig att du gillar pipan,jag fick yla flera ggr innan det lät någorlunda bra..Testade lite stämsång,men där skar det ihop ordentligt,frågan är väl om låten behöver det.Jag tror på sång/piano enligt Pers ide´..med nån cellostrof.Pianot är NI:s Acousticpiano med en massa modifieringar i soundet,typ kompressorer och dist/reverb..Lite midifeeling kvar som jag skall försöka få bukt med om detta blir en avskalad verre.Fläskar man på med fetarr så märks midifeelingen inte lika mycket.
Kul att du tyckte om låten Max,det värmer och är vad jag behöver just nu.
Bjurte:
Aha,den ja..men sorry njet :)
Gurano:
Jo jag testade lite sång i morse då stämningen var under isen..Helt riktigt så är det denna vi filade på för nån vecka sedan.Nu fick jag till en alternativ text/sångmelodi som lyfte det hela.Lägger om lite i arret också och kör över en verre till dig då jag satt lite till..Ändrade lite i tempot också..70 nu..
###############
Tack för kommentarerna boys :wub:
Mike
equality:
Oj vad bra! Både musik, text och inte minst din pipa. Griper tag i mig. Platsar snyggt bland pianoballader från John Hiat, Randy Newman, Tom Waits, Marc Cohn m fl. Ingen igenkänningsfaktor här.
Här är Randys I thinks it's going to rain today i Peter Gabriels snygga tolkning:
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 04.06.2012, 18:35:03 ---Oj vad bra! Både musik, text och inte minst din pipa. Griper tag i mig. Platsar snyggt bland pianoballader från John Hiat, Randy Newman, Tom Waits, Marc Cohn m fl. Ingen igenkänningsfaktor här.
Här är Randys I thinks it's going to rain today i Peter Gabriels snygga tolkning:
--- Slut citat ---
Oj Micke,det var ett fint omnämnande,mycke tragik bakom tillkomsten av denna låt.Svårt att förvalta så ledsamma känslor till en låt som berör,stort tack för att du tyckte att jag nådde fram.Jag har lite till att förvalta i text sen så har jag nog denna,om vi inte bygger ut arret....Tror dock att jag sjunger om då jag frisknat till,fast många verkar gilla min slitna plågade pipa..
Oj vilken fin låt du bjöd på,väldigt känslosamt och ömt sjunget/lirat..Tom Waits har man ju hört några gånger,men de övriga är inte så kända i min musiksfär..Jag förstår dock att det är stora musiker och att bli nämnd i det sällskapet hedrar mig oerhört,tack Mikael.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida