Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Only in my mind (ny version)

<< < (8/10) > >>

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.06.2012, 00:13:26 ---Gillar kombinationen av komplicerade harmonier (sjuan på versens slutackord!) och den mer konventionella refrängen. Blir en fin brytning där. En nykter trip till Summer of love. Snyggt! 

--- Slut citat ---
Det var väl ungefär så jag tänkte när jag gjorde låten...
Tror jag ska jobba vidare en del med den, har lite ideer om
hur jag ska få bättre variation och tryck i refrängen.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Jocke:
Gillar det du gör och denna var inget undantag. :) Tycker du ska ta en vinylkväll och ta fram skivor med psykedeliskt blommiga omslag för att hitta inspiration till stämningen i den här. Kanske lite baklängesorgel och 12-strängad i refrängen ?

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 20.06.2012, 12:39:30 ---Gillar det du gör och denna var inget undantag. :) Tycker du ska ta en vinylkväll och ta fram skivor med psykedeliskt blommiga omslag för att hitta inspiration till stämningen i den här. Kanske lite baklängesorgel och 12-strängad i refrängen ?

--- Slut citat ---
Har tyvärr inte kvar vinylskivor eller grammofon, men bra förslag med orgeln och gitarren!
Saknar en 12-strängad, men CPG och jag kanske kan spela på varsin gitarr samtidigt...  :unsure:
Du har helt rätt i att det saknas något.
Tack för kommentar och roligt att du gillar!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 20.06.2012, 18:43:47 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 20.06.2012, 12:39:30 ---Gillar det du gör och denna var inget undantag. :) Tycker du ska ta en vinylkväll och ta fram skivor med psykedeliskt blommiga omslag för att hitta inspiration till stämningen i den här. Kanske lite baklängesorgel och 12-strängad i refrängen ?

--- Slut citat ---
Har tyvärr inte kvar vinylskivor eller grammofon, men bra förslag med orgeln och gitarren!
Saknar en 12-strängad, men CPG och jag kanske kan spela på varsin gitarr samtidigt...  :unsure:
/Asti

--- Slut citat ---

Fattar inte hur man klarar sig utan vinyl...^^ Har du ingen tolva tycker jag det funkar rätt bra att lira med capo över 5-7 bandet eller högre och ett kort högpassat delay.

PS. Fuska är min bästa gren...  :P

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 20.06.2012, 20:16:26 ---
--- Citat från: Asti skrivet 20.06.2012, 18:43:47 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---

Fattar inte hur man klarar sig utan vinyl...^^ Har du ingen tolva tycker jag det funkar rätt bra att lira med capo över 5-7 bandet eller högre och ett kort högpassat delay.

PS. Fuska är min bästa gren...  :P

--- Slut citat ---
Jag har ett par lårhöga vinylsandaler, men det kanske inte är riktigt samma sak...?
När jag plockar brukar jag köra en gitarr utan capo och en med capo på 5:e eller 7:e bandet,
Men har inte testat med ett delay så som du anger. Tack för tipset!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion