Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Only in my mind (ny version)

(1/10) > >>

Asti:
Har försökt få lite mer tryck i refrängen via kör och 2 akustiska gitarrer.
Har också lagt på cello i delar av verserna, samt höjt limitern på trummorna.
Tror inte jag kommer så mycket längre med GA, får nog byta trummor helt i så fall.
Är det någon förbättring?

Titel: Only in my mind
Artist: Asti & CPG
Text & Musik: Asti & CPG
Längd: 2:50
År: 2012

Tokai:
Känns lite för snällt. Mer flum. Trummorna är tyvärr för mesiga i soundet och tajmar inte så bra heller, en del onödiga slag bl.a  Tänk Jefferson Airplaine, Grace Slick - bara det namnet! Pang pang på virveln!(nån låt jag inte minns namnet på)
 Men gillar de nedåtgående harmonierna, fast jag önskar du sjöng en annan melodi än vad ackorden spelar, lite mer kontrapunktiskt, alltså när gitarrmelodin går ner kan sången göra en motsatt rörelse, dvs gå upp
CPG får nog ta en och annan röka i San Fransisco så han blir i form för den här låten.

pxm:
 :lol:

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.05.2012, 18:44:49 ---Känns lite för snällt. Mer flum. Trummorna är tyvärr för mesiga i soundet och tajmar inte så bra heller, en del onödiga slag bl.a  Tänk Jefferson Airplain, Grace Slik - bara det namnet! Pang pang på virveln!(nån låt jag inte minns namnet på)
 Men gillar de nedåtgående harmonierna, fast jag önskar du sjöng en annan melodi än vad ackorden spelar, lite mer kontrapunktiskt, alltså när gitarrmelodin går ner kan sången göra en motsatt rörelse, dvs gå upp
CPG får nog ta en och annan röka i San Fransisco så han blir i form för den här låten.

--- Slut citat ---
Får väl göra om en del när vi är tillbaka från Kalifornien innan röken gått ur!  :)
Jo, det är kanske för snällt, var tänkt som en oförarglig sommarpoplåt!
Jag kan säkert redigera en del i trummorna! Grace Slik - White Rabbit!  :wub:
Sångmelodin hade jag lite svårt att få annorlunda pga harmoniföljden, men
det går säkert att hitta något bättre! Hade nog lite för bråttom med den här!  :rolleyes:
Tack för raka besked!
/Asti t.f. mes  B)

HasseFX:
Bra låt, sång och gitarr fungerar bra! Mer analog känsla för mer "äkthet" (dvs skär i bas och diskant och lägg på harmonisk distortion ;)) Trumsoundet är fel årtionde - något pappigt post-gate-90-tal... Woodstock-slammer efterfrågas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion