Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Asti - Rannsakan

<< < (2/4) > >>

Harmonica mike:
Ja men alltså hallå där boys!

Det här är ju as bra blues,vilket skönt gung.Jag höll på att blåsa ut väggarna denna tidiga morgon med volymen.I min bok så är det här toppklass.

Arrmässigt - Klart
Instrumentalmässigt - klart
Sångmässigt - klart
Mixmässigt - klart
Lyssningsmässigt - klart,nej! Jag kommer att lyssna på detta fler gånger.

Riktigt bra och trovärdigt..Där ser man,det bor en bluesman i Asti också.Det måste vara den där cpg  :D

Mike

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.05.2012, 07:12:28 ---Ja men alltså hallå där boys!

Det här är ju as bra blues,vilket skönt gung.Jag höll på att blåsa ut väggarna denna tidiga morgon med volymen.I min bok så är det här toppklass.

Arrmässigt - Klart
Instrumentalmässigt - klart
Sångmässigt - klart
Mixmässigt - klart
Lyssningsmässigt - klart,nej! Jag kommer att lyssna på detta fler gånger.

Riktigt bra och trovärdigt..Där ser man,det bor en bluesman i Asti också.Det måste vara den där cpg  :D

Mike

--- Slut citat ---
Oj Tack mannen - det var stora ord! Jo Asti har feelingen - han har nog bluesen i blodet :)
Ingen annan på KR som har tips på ändringar i mix el dyl?

/Gurano

MaxB:
Lägg helst nylonguran längre in från vänsterkanten så låter totalen bättre i mina hörlurar. Alternativet är kanske lägre volym på den, så att den matchar gitarr på andra sidan men jag röstar i första hand på att flytta in den lite...

Bra driv och bra sång som balanserar upp de drivna gitarrerna. Lite som att 1+1=3 för att uttrycka sig på det viset och då är det inte fem cowboyhattar upp i luften som HM så frikostig ger men uttryckt på ett annat sätt.

Man kan uppskatta en så här enkel instrumentsättning en sångare, ett gäng gitarrister, en basist och en trummis.
Och i mitten av låten kom det några till. Soundet skulle kunna härröra från en skön livespelning man var på nångång men jag upplever stereospridningen för stor, för att jag ska tro att det är en riktig livespelning.
Det skulle kanske vara eftersträvansvärt att få det att låta så?

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 25.05.2012, 01:04:51 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2012, 23:37:52 ---Javisst helt klart bättre även om det var ett kort stick tror det kan förlängas lite och även innehålla lite dire straitsgura - nu börjar låten ta form tycker jag - nåt i slutet också......

--- Slut citat ---
Tackar - bra att det går åt rätt håll - slipar vidare på denna :D
Men någon Dire-gura lägger jag nog inte på.

--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2012, 19:03:32 ---....Det är ingen tvekan om vem som står för nylonkompet jag försökte göra likadant men bröt tre fingrar och en fot på kuppen :wacko:

--- Slut citat ---
Lite nyfiken bara - hur spelar du gura om du bryter foten? :unsure:  :lol:
/Gurano

--- Slut citat ---
Det är guran som kommer in vid 76 som jag kanske felaktigt kallar för Dire Straitsgura spelet är knoppflerst men ljudet är zz-top.
Foten ja, jo när jag pysslar med nåt svårt på gitarren så viker jag tydligen in foten på nåt märkligt sätt - vid ett flertal gånger så har folk frågat mig varför jag haltar och svaret är att jag har övat gitarr vilket förvånar en del. Hältan går över efter någon dag men visst det är ett lite udda särdrag jag har :D

Tokai:
Jag tycker det här kanonbra! Bra driv, bra sväng! Astis sång skär igenom helt perfekt! Speciellt i de senare verserna där det låter som om dist lagts till. Läckra gitarriff.
Mellanspelet vid ca 125 är jag tveksam till, visst kan man lugna ner det hela lite men det leder ingenvart tycker jag. Kanske hellre börja om med de akustiska gurorna som i början?
Visst slutet, men copy, copy slutet och tona ut kanske?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion