Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Asti - Rannsakan

(1/4) > >>

Gurano:
Låtnamn: Rannsakan
Artist: Gurano & Asti
Kompositör/text: Gurano & Asti
Prod/arr: Gurano & Asti
Instrument: Akustisk gura, elgura, trumpet, trummor, blingbling, bas, synth, sång
Mix: Gurano
Tillverkningsår: Maj 2011- Maj 2012
Format: mp3

Denna påbörjades för nästan exakt 1 år sedan, men blev hastigt och lustigt i detta skick idag :)
Den är lite kort och rumphuggen i slutet, men så blev det bara.
Tankar och synpunkter mottages gärna.

Ha det gott
Gurano

Eddi:
Ja du har rätt i att den blev lite kort man förväntar sig liksom ett annat tema där den tog slut. Det är ingen tvekan om vem som står för nylonkompet jag försökte göra likadant men bröt tre fingrar och en fot på kuppen :wacko:
Låten sticker inte ut riktigt, jag tror att det är det avvikande temat som saknas och jag tror att lite kör på ett dramatiskt vis skulle förgylla låten - alltså nåt flertoners Brechtaktigt om jag gör mig förstådd. Nylonguran känns något för hög i förhållande till resten som verkar vara balanserat alternativt att man kan dra ner lite EQ på nedre frekvenserna det krockar med sången aningens tycker jag.
Hitta på ett till tema/mellanspel så blir det bra tror jag.

Gurano:
Jo du har helt rätt Eddi - absolut så behövs det ett stick ... så jag la till ett weirdo sådant (så nu har jag väl sabbat det hela - men den går byta när jag har nåt bättre  :huh:  :lol:). Jag förlängde den likaså. Jag sänkte akken lite oxå. Är nivåerna bättre?

Jag tycker att Astis grejor ger mitt guraspel ett härligt lunk - men jag är jävig så klart :D

Tack för kommentar
Gurano

Eddi:
Javisst helt klart bättre även om det var ett kort stick tror det kan förlängas lite och även innehålla lite dire straitsgura - nu börjar låten ta form tycker jag - nåt i slutet också......

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2012, 23:37:52 ---Javisst helt klart bättre även om det var ett kort stick tror det kan förlängas lite och även innehålla lite dire straitsgura - nu börjar låten ta form tycker jag - nåt i slutet också......

--- Slut citat ---
Tackar - bra att det går åt rätt håll - slipar vidare på denna :D
Men någon Dire-gura lägger jag nog inte på.

--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2012, 19:03:32 ---....Det är ingen tvekan om vem som står för nylonkompet jag försökte göra likadant men bröt tre fingrar och en fot på kuppen :wacko:

--- Slut citat ---
Lite nyfiken bara - hur spelar du gura om du bryter foten? :unsure:  :lol:
/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion