Forum > Färdiga produktioner
Run
Jay Thomas:
Ja ja ja ja ja! :) :wub: :wub: :wub:
Detta med en lätt "flash and the pan"kryddning skulle ju slå det mesta som träffar öronen just nu! Laid back samtidigt som det rör sig framåt, smakfullt valda instrument och en redan nu (i mina öron) gedigen mix. :) Behöver inte ens vara sång utan en telefonröst som framför ett budskap!
Tokbra blir min enda tanke kring denna låt!
Eddi:
Ja jo lite entonig kanske och lite för lite industritrummor thereminljudet är ballt. Vill nog att det ska hända mycket mer och så lär det väl bli men grunden är inte alls tokig.
bjurte:
Jo visst låter det bra,men jag tycker det är svårt att få en kännsla över hur slutresultatet kommer att bli ?? :huh:
Dividend:
Som utkast betraktad - riktigt trevligt.
Jag har fått för mig att Rammstein-ös-gitarrer funkar till allt ni gör och så även här. Testa åtminstone :)
Den här basen funkar bättre än den där robyn-basen du använde på låten med julianna nyligen. Lätt (?) att lägga sång på det här skulle jag tro, bra melodi som nog lätt kan tweakas till en sångmelodi av med krumelurer och allt, av rätt röst.
Wernborg:
--- Citat från: Asti skrivet 12.05.2012, 21:59:06 ---Varken länken eller spelaren funkar för mig... :unsure:
--- Slut citat ---
Det var nog temporärt med tanke på kommande inlägg.
--- Citat från: HasseFX skrivet 12.05.2012, 22:52:46 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 12.05.2012, 21:28:24 ---
Teflonröst är ännu svårare, asjobbigt att få den att sitta bra i mixen.
--- Slut citat ---
Tvärt om i detta fall - från två till tre "element" bara. Enklare att få att passa än en ren röst. Jag föreställer mig "bilden" av ett rum med en atmsofär av chorusgitarr och theremin-ljud. I själva rummet spelas trummor och bas (närhet) och bredvid står en gammal högtalare där rösten skrålar :P
--- Slut citat ---
Teflon! :lol:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 12.05.2012, 23:17:07 ---Ja ja ja ja ja! :) :wub: :wub: :wub:
Detta med en lätt "flash and the pan"kryddning skulle ju slå det mesta som träffar öronen just nu! Laid back samtidigt som det rör sig framåt, smakfullt valda instrument och en redan nu (i mina öron) gedigen mix. :) Behöver inte ens vara sång utan en telefonröst som framför ett budskap!
Tokbra blir min enda tanke kring denna låt!
--- Slut citat ---
Åh. Tack. Hoppas jag inte sabbar känslan med text och grejs sen då.
--- Citat från: Eddi skrivet 13.05.2012, 00:04:38 ---Ja jo lite entonig kanske och lite för lite industritrummor thereminljudet är ballt. Vill nog att det ska hända mycket mer och så lär det väl bli men grunden är inte alls tokig.
--- Slut citat ---
Leadsång är ju som sagt frånvarande ännu, så kanske lite knasigt att posta innan det är gjort iofs.
--- Citat från: bjurte skrivet 13.05.2012, 14:39:48 ---Jo visst låter det bra,men jag tycker det är svårt att få en kännsla över hur slutresultatet kommer att bli ?? :huh:
--- Slut citat ---
Tack.
Se svar till Eddi.
--- Citat från: Dividend skrivet 13.05.2012, 15:57:49 ---Som utkast betraktad - riktigt trevligt.
Jag har fått för mig att Rammstein-ös-gitarrer funkar till allt ni gör och så även här. Testa åtminstone :)
Den här basen funkar bättre än den där robyn-basen du använde på låten med julianna nyligen. Lätt (?) att lägga sång på det här skulle jag tro, bra melodi som nog lätt kan tweakas till en sångmelodi av med krumelurer och allt, av rätt röst.
--- Slut citat ---
Ja, nu är det ju bara lite fjuttjazzgitarr i introt.
Får prova lite Rammguror.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida