Forum > Färdiga produktioner
Run
Wernborg:
LÅTNAMN: Run
GENRE: Electronica/Rock
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.
Tokai:
Slutet var bra. Shit, där droppade jag 6 cl av min dyra whiskey!
Basen med det där knackande ljudet, är det nån slags moog?
Sångmelodin spelas förmodar jag av det theremin liknande ljudet.
Har inte så mycket att säga, inte min avdelning sas. Men lyssnat har jag, och kommenterat därefter.
Gillar fender git i början verkar som att den kommer bort lite senare. Mer gura mao.
Det blir nog skinande blankt så småningom.
HasseFX:
Bra detta!! :) Alla instrumenten låter bra och det är fin luft i ljudbilden! Gillar kontrasten mellan den "elaka" lite ruffiga basen+rytmen och atmosfären som gitarr + melodi ger. Men ingen HiFi-sång på detta bara :huh: Jag hör något "telefonigt", nästan åt Flash and the Pan :rolleyes: Kommer att sitta perfekt i sammanhanget :)
Wernborg:
--- Citat från: Tokai skrivet 12.05.2012, 19:10:54 ---Slutet var bra. Shit, där droppade jag 6 cl av min dyra whiskey!
Basen med det där knackande ljudet, är det nån slags moog?
Sångmelodin spelas förmodar jag av det theremin liknande ljudet.
Har inte så mycket att säga, inte min avdelning sas. Men lyssnat har jag, och kommenterat därefter.
Gillar fender git i början verkar som att den kommer bort lite senare. Mer gura mao.
Det blir nog skinande blankt så småningom.
--- Slut citat ---
Tråkigt med whiskyn. :unsure: :D
Det är ett gäng instanser av MiniMouge på denna. Bl.a. basen. Fast knacket kommer från trummorna. Ja, sången kommer likna thereminmelodin. Fendergitarren i början är en Ibanez och det stämmer att den blir mer dold i verser och refräng än i intro och outro. Avsiktligt.
Tack för trevlig feedback trots att det inte var hemmaplan.
--- Citat från: HasseFX skrivet 12.05.2012, 19:14:43 ---Bra detta!! :) Alla instrumenten låter bra och det är fin luft i ljudbilden! Gillar kontrasten mellan den "elaka" lite ruffiga basen+rytmen och atmosfären som gitarr + melodi ger. Men ingen HiFi-sång på detta bara :huh: Jag hör något "telefonigt", nästan åt Flash and the Pan :rolleyes: Kommer att sitta perfekt i sammanhanget :)
--- Slut citat ---
Tackar! Nä, nån fin sång ska det nog inte va. När låten har passerat Emulatorns studio brukar det alltid ordna till sig. Vi får väl se ifall denna går i mål.
Telefonröst. :wub: Något av en favorit. Kan va knepigt att mixa snyggt bara, men tack för idéen.
Tokai:
"Tråkigt med whiskyn"
Alltså det var inte min whiskey , men jag hör en glas falla i kras i slutet av låten
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida