Forum > Demolåtar

Någon annan - under uppbyggnad, önskar kommentarer på struktur o text!

<< < (3/5) > >>

hogge:
GILLA... Som vi säger på "Fejjan"  :lol:

Eddi:
Jag tycker texten är helt allright och jag gillar pianoversionen och inlevelsen i sången som ju påminner om en etablerad artist. Sparsamt trumkomp och stråkar på pianoversionen så är du hemma tycker jag och det hela bygger på din inlevelse när du sjunger det är liksom A och O här dont you forget that - egentligen så spelar kompet ingen större roll - men det borde anpassas till vad som är brukligt.

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.05.2012, 02:50:14 ---Jag tycker texten är helt allright och jag gillar pianoversionen och inlevelsen i sången som ju påminner om en etablerad artist. Sparsamt trumkomp och stråkar på pianoversionen så är du hemma tycker jag och det hela bygger på din inlevelse när du sjunger det är liksom A och O här dont you forget that - egentligen så spelar kompet ingen större roll - men det borde anpassas till vad som är brukligt.

--- Slut citat ---

- Intressant. Sången här var ju ett experiment i att försöka borsta fram livet i sången som nog krävs för den här typen av låt för att det inte bara ska bli ett "gnäll i mängden". Jag är så färsk på att sjunga att jag sjunger väldigt tekniskt o fokuserar mest på det i rädsla för att det ska bli för surt men här sket jag totalt i hur rakt det blev o levde mig bara in i låten istället. Jag är dock fortf osäker på resultatet, på ett sätt är det väldigt artistiskt, som du säger, å andra sidan är jag fast i upplevelsen av att min röst låter väldigt amatörmässig, så det blir lite dubbla upplevelser. I huvud taget tycker jag det är ruskigt svårt att höra sig själv någorlunda objektivt, men det kanske är ett vanligt problem o något man lär sig med åren.

equality:
Jag tycker det är en fin låt och text. Gillar pianoversionen bäst. Refrängen "gick till någon annan" är väl mer omkväde än refräng? Funkar ok anyhow. Tveksamt om låten behöver ett stick. Det mest övertygande i låten är din sång som är riktigt bra med känsla i framförandet. Höj tonarten något som sagt.

tigersoul:

--- Citat från: equality skrivet 18.05.2012, 10:52:50 ---Jag tycker det är en fin låt och text. Gillar pianoversionen bäst. Refrängen "gick till någon annan" är väl mer omkväde än refräng? Funkar ok anyhow. Tveksamt om låten behöver ett stick. Det mest övertygande i låten är din sång som är riktigt bra med känsla i framförandet. Höj tonarten något som sagt.

--- Slut citat ---

Ja tyvärr glömde jag höja den när jag gjorde pianoversionen. Omkväde hade jag faktiskt aldrig hört talas om, men när jag slog upp det stämmer det utmärkt och den instrumentala delen som följer är ju snarare ett mellanspel av något slag så det är nog helt enkelt en AAAA låt med enbart verser. Sitter o pillar med idéer för arr'et nu men har fastnat i andra grejor runtikring i studion.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion