Forum > Demolåtar

Någon annan - under uppbyggnad, önskar kommentarer på struktur o text!

<< < (2/5) > >>

tigersoul:
Slängde ihop en version med piano komp istället samt lite experimentiell sång. Försökte släppa röstkontrollen o få in mer känsla, ett under att det inte blev surare än det blev kan man väl säga, o uppgången i tredje versen *skrattar* ... som sagt en tagning, lek, inget allvar, kom gärna med kommentarer på förändringen, la till en 4:e o sista vers istället för stick, piano komp istället, samt hur låter mixen denna gången? jag försöker verkligen få mixan alltså.. :/

ps: ja, jag glömde byta tonart... *damn*

MaxB:
För låg volym på sången. Kul att göra olika varianter på en låt. Bra träning.

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.05.2012, 00:00:00 ---För låg volym på sången. Kul att göra olika varianter på en låt. Bra träning.

--- Slut citat ---

Damn, fortfarande? Hur mycket skulle du tippa? 3db? Jag är expert på volym bristande vocals tydligen. Hur var reverbet på röst spåret. Lagom denna gången?

hogge:
Kan ju bli en tjusig ballad detta om Du följer MaxB:s goda råd.. Har är ju en balladgubbe av rang så gör bara som han säger så kan det bli riktigt bra detta!!

tigersoul:

--- Citat från: hogge skrivet 17.05.2012, 00:40:34 ---Kan ju bli en tjusig ballad detta om Du följer MaxB:s goda råd.. Har är ju en balladgubbe av rang så gör bara som han säger så kan det bli riktigt bra detta!!

--- Slut citat ---

Hehe vad bra :-) ska skruva upp vocals imorrn får vi se!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion