Forum > Demolåtar

HOGGE - När en stjärna dör - Uppdat. med nya trummor..

<< < (3/11) > >>

Asti:
Håller med Eddie - refrängen sitter fint!
Jobba vidare med den här!
Kul att du hittat nya samarbetspartners!!
/Asti t.f. utropsteckenförbrukare

hogge:

--- Citat från: Asti skrivet 15.05.2012, 13:25:35 ---Håller med Eddie - refrängen sitter fint!
Jobba vidare med den här!
Kul att du hittat nya samarbetspartners!!
/Asti t.f. utropsteckenförbrukare

--- Slut citat ---

Tack Asti.. Jag ska försöka få klart detta.. det var länge sedan jag fick någonting klart nu, så...

hogge:
Mitt tidigare inlägg bara försvann?? Inte bara i denna tråden, utan också de inlägg jag gjorde i andra trådar??? Det är ju skoj nu när man äntligen tagit sig i kragen och skrivit lite...

Hur som helst... Nu har jag meckat lite.. Låttrukturen är nu, i stort sett, klar. Dock behöver sånginsatsen förbättras, liksom texten..
Trummor, gitarrsolo, mix med mera kommer Freddy att fixa så småningom.. Men som sagt.. Funkar detta?

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/07_NarEnStjarnaDor.mp3[/mp3]

Asti:
Sången är bättre nu, men ligger lite för långt bort i versen tycker jag. Dra ner lite på reverbet där.
Refrängen har bra tryck, men trummorna försvinner nästan i mina PC-högtalare och virvelkaggen
hörs mest som pisksnärtar i bakgrunden. Skulle vilja haft lite mer cymbaler där och lite mer tyngd i trummorna...
Basspelet kan kanske varieras lite mer, är aningen statiskt..? Snygga gitarrer som vanligt!
/Asti t.f. statist

hogge:

--- Citat från: Asti skrivet 17.05.2012, 16:07:47 ---Sången är bättre nu, men ligger lite för långt bort i versen tycker jag. Dra ner lite på reverbet där.
Refrängen har bra tryck, men trummorna försvinner nästan i mina PC-högtalare och virvelkaggen
hörs mest som pisksnärtar i bakgrunden. Skulle vilja haft lite mer cymbaler där och lite mer tyngd i trummorna...
Basspelet kan kanske varieras lite mer, är aningen statiskt..? Snygga gitarrer som vanligt!
/Asti t.f. statist

--- Slut citat ---

Tack min kära Asti... Jag tar till mig alla Dina tips och ska försöka förvalta dom väl..
Jag jobbar vidare!!

// Hogge (t.f. jag-gör-allt-du-säger-minister)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion