Forum > Demolåtar

HOGGE - När en stjärna dör - Uppdat. med nya trummor..

<< < (2/11) > >>

Eddi:
BTW jäkligt catchy ref till denna - när en stjärna dör - bra

Dividend:
Kan tyvärr inte bidra med något mer än glada tillrop - och det ska du vara glad för :rolleyes:

Gillar versen mer än refrängen på den här, kan bli en av dina bättre!

tigersoul:
Hur illa du än mixar så är du nog bättre än mig  -_- men du, det lät riktigt bra! Det är 95% chans att jag har fel men vocals är lite lågt mot musiken ;)

Tokai:
ja det här låter rätt så hårt komprimerat. Joxa inte.Ta bort allt sånt, ingen limiter, helt rent. Och låt oss lyssna på det.
Sen tror jag att man kan lära sig själv. Det tar sin tid, men det kan va intressant. Finns hur mycket som helst att hämta från nätet.

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.05.2012, 15:46:09 ---BTW jäkligt catchy ref till denna - när en stjärna dör - bra

--- Slut citat ---

Tack min vän.. Du lyser upp min tillvaro Du  :wub:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.05.2012, 15:57:21 ---Kan tyvärr inte bidra med något mer än glada tillrop - och det ska du vara glad för :rolleyes:

Gillar versen mer än refrängen på den här, kan bli en av dina bättre!

--- Slut citat ---

HAHA... Roligt.. Vi får se om jag får ordning på't.. Men jag hoppas det.. Personligen gillar jag dock refrängen bäst (just nu). Men det är ju en del jobb kvar innan jag vet säkert..

--- Citat från: tigersoul skrivet 12.05.2012, 18:47:53 ---Hur illa du än mixar så är du nog bättre än mig  -_- men du, det lät riktigt bra! Det är 95% chans att jag har fel men vocals är lite lågt mot musiken ;)

--- Slut citat ---

Hehe.. Tack Tigersound.. Det vete faan om det där med mixning stämmer..  :P

--- Citat från: Tokai skrivet 12.05.2012, 19:50:30 ---ja det här låter rätt så hårt komprimerat. Joxa inte.Ta bort allt sånt, ingen limiter, helt rent. Och låt oss lyssna på det.
Sen tror jag att man kan lära sig själv. Det tar sin tid, men det kan va intressant. Finns hur mycket som helst att hämta från nätet.

--- Slut citat ---

Tack Tokai.. Jo, dom säger ju så.. Att man lär sig alltså.. Och det har jag ju gjort också. Numer kan jag ju tycka att jag åtminstone kan få en hyfsad demo-mix, men inte mer än så.. Eller snarare - IBLAND kan jag det i alla fall..
Jag tror inte jag använder nån limiter? Dock så brukar jag köra en hel del kompressor.. Detta för att ta bort det värsta av delen av min brandlarmsliknande sångröst..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion