Forum > Färdiga produktioner
Asti - Old man's thoughts (klar)
Boxcutter:
Jag håller med någon som sa att klarinetter skulle passa, trombon också, som du tänkte lägga till.
Mycket mysig låt med intressant melodi. Jag förstår att det är närhet du har velat uppnå men det är något med tramporgeln som får det att låta lite för nära tycker jag. Vet inte om det är för att du tar treklanger som gör att det blir lite väl fylligt eller om det är brist på reverb, men det känns inte som att det skulle bli bättre med reverb så det är nog inte det. Det är kanske en smaksak helt enkelt.
Fin röst också förresten, väldigt behaglig.
Dividend:
Låter jättebra. Var ett tag sedan orgeln var framme :)
Lyssnade inte så noga på texten, men "I don't feel remorse.." betyder inte bara "ånger", "att ångra nåt" (vad som helst), utan är väl mer synonym till att "ha skuldkänsla" eller starkare uttryck. Jag vet inte vilket du avser :)
Dessutom säger man väl "have remorse" även om feel säkert kan gå an (?). :)
t f språkpolis
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 08.05.2012, 13:14:48 ---Det här gillade jag skarpt, instämmer att det påminner starkt men var riktigt bra. Tycker inte det avskalade arret skadar alls, tvärt om. Kändes lite konstigt först när gitarren kommer in men känns snart naturligt, bara jag kanske?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten och det enkla aret!
Kanske är bättre när båda gitarrerna är med som i sista versen och inte
bara den ena gitarren som i den andra versen...
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Boxcutter skrivet 08.05.2012, 14:39:22 ---Jag håller med någon som sa att klarinetter skulle passa, trombon också, som du tänkte lägga till.
Mycket mysig låt med intressant melodi. Jag förstår att det är närhet du har velat uppnå men det är något med tramporgeln som får det att låta lite för nära tycker jag. Vet inte om det är för att du tar treklanger som gör att det blir lite väl fylligt eller om det är brist på reverb, men det känns inte som att det skulle bli bättre med reverb så det är nog inte det. Det är kanske en smaksak helt enkelt.
Fin röst också förresten, väldigt behaglig.
--- Slut citat ---
Tramporgeln ligger nog på lite för mycket! Ska variera spelet och kanske även sänka den något.
Jag är som sagt inne på att lägga på lite blås. Få se om jag kan få till det...
Roligt att du gillar låt och röst! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.05.2012, 14:40:45 ---Låter jättebra. Var ett tag sedan orgeln var framme :)
Lyssnade inte så noga på texten, men "I don't feel remorse.." betyder inte bara "ånger", "att ångra nåt" (vad som helst), utan är väl mer synonym till att "ha skuldkänsla" eller starkare uttryck. Jag vet inte vilket du avser :)
Dessutom säger man väl "have remorse" även om feel säkert kan gå an (?). :)
t f språkpolis
--- Slut citat ---
Glädjande att du tycker det låter bra! :)
Tramporgeln är som sagt en nyligen installerad gratisplugg (tips från MaxB, tack för det!)
Med "remorse" tänkte jag i första hand på "ångra". Du har säkert rätt ang "have remorse" kontra "feel remorse"!
Tack för lyssning och språklektion! :D
/Asti t.f. språkmissbrukare
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida