Forum > Färdiga produktioner
Asti - Old man's thoughts (klar)
Asti:
Jocke - Ja, tromboner funderar jag starkt på, kanske ytterligare blås också...
Ska försöka variera orgeln när jag får tid!
Tokai - Liknelsen med dig består nog av en kombination av mickinställningar, reverb och harmonier. :)
Men jag fick en känsla av att ett visst parti lät misstänkt likt nå´n låt du haft uppe....?
Nej, jag har kvar samma mick - en Röde NT2-A.
Vid skolavslutningar uppskattade man säkert inte det "gnälliga eländet" man måste stå ut med innan det var över. :)
Emulator - Där hör ni! Tramporgel åt folket! :)
pxm - Tack, det gläder mig!
MaxB - Jo, det har jag inte lyckats förtränga! :)
Wernborg - Börjar ana att du inte är helt övertygad om tramporgelns fördelar... ;)
Tack ska ni ha för kommentarer och råd!
/Asti t.f. Martin G.
Rattlesnake:
Eftersom det är så dåligt med tramporgeltrådar på detta forum så knycker jag tråden!
Även husgudar kan råka ut för tramporgelsyndrom. :o
bjurte:
Tyckte mig se CPG på Orgeln däri videon,kan det vara så ?? :rolleyes:
Tycker den låter kanon,kanske att det blir lite 'Cirkus-enformigt' med den studsande rythmen genom hela låten.
Bjurte /T.f. CirkusDirektör
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 08.05.2012, 10:26:43 ---Tyckte mig se CPG på Orgeln däri videon,kan det vara så ?? :rolleyes:
Tycker den låter kanon,kanske att det blir lite 'Cirkus-enformigt' med den studsande rythmen genom hela låten.
Bjurte /T.f. CirkusDirektör
--- Slut citat ---
Ja det är CPG! Observant av dig att känna igen honom. :)
Jag planerar att variera orgelspelet lite mer och ev lägga lite mässingsblås i slutet.
Kanske även lite "cirkusvirvlar".... (Börjar glida över mer och mer till Tokais idé)
Kul att du tycker det låter bra! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. på glid
tigersoul:
Det här gillade jag skarpt, instämmer att det påminner starkt men var riktigt bra. Tycker inte det avskalade arret skadar alls, tvärt om. Kändes lite konstigt först när gitarren kommer in men känns snart naturligt, bara jag kanske?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida