Forum > Färdiga produktioner
Asti - Old man's thoughts (klar)
Asti:
Ville göra något lugnt och enkelt med tramporgelpluggen jag nyligen installerade.
Är arret tillräckligt eller ska det till mer? Stråkar t.ex?
Edit 2012-05-11:
Har försökt variera orgelspelet så att det förhoppningsvis blir "lagom".
Sången har fått en aning mer reverb för att få lite rumsljud.
Har testat tromboner, men det funkade inte ihop med tramporgeln,
så jag bestämde mig för att behålla det enkla arret enligt ursprungsidén.
Det här var ett test av tramporgeln, som kanske kom lite för mycket i centrum..?
Nästa gång blir det nog mer sparsamt. :)
Titel: Old man's thoughts
Artist: Asti
Längd: 3:05
År:2012
Text & Musik: Asti
Eddi:
Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.05.2012, 20:07:20 ---Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 04.05.2012, 20:13:27 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 04.05.2012, 20:07:20 ---Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Ja baske mig han har nog gjort något liknande, men snott nä det tror jag inta.
Jay Thomas:
Najs! :)
Lite burkigt sångljud möjligen, särskilt jämfört med det tokrena tramporgelljudet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida