Forum > Färdiga produktioner
Asti - Old man's thoughts (klar)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.05.2012, 20:15:40 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.05.2012, 20:13:27 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 04.05.2012, 20:07:20 ---Jättefin med det sparsmakade arret och den fokuserade stämman jag trodde för någon sekund att det var Tokai som sjöng BTW du har fått till samma uttryck som han i denna låt och det är ett uttryck jag gillar i en mer allvarlig låt.
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det!
Märkligt att du nämner Tokai, för jag fick för mig att ett parti liknade något jag hört från honom.
Hoppas inte jag snott något omedvetet....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Ja baske mig han har nog gjort något liknande, men snott nä det tror jag inta.
--- Slut citat ---
Åtminstone inte medvetet. :o
/Asti t.f. medvetslös
Tokai:
Nu blir jag nyfiken,he-he
Nej, kan inte påstå att jag direkt känner igen nåt. Visst, vissa harmisar brukar jag nog använda men då med en annan melodi. Lyssnar lite fler gånger kanske nåt dyker upp.
Så till låten.
Skönt ljud i tramporgeln. Så det där lite segt och otajt. Tycker kanske att du borde variera 3-takten på orgeln. T.ex att dra längre toner på första tonen, svårt att förklara i ord.
Känner också lite för cirkustrummor, långa virvlar + cymbalcrash. Fast inte överdrivet. Lite mer som en kontrast. Inga stråkar, men en sorgsen trombon, en klarinett, sopransax eller nåt kunde kanske vara nåt, som lite svarar till melodin. Vill nog få det till att låta som en sorgsen clown bakom den glada masken, fast det var kanske inte meningen?
Det akustiska fingerplockgit. känns inte rätt här tycker jag. Mer öppna ackord kanske bättre?
Wernborg:
Mysig låt. Gillar närheten i sången. Men tramporgel, nä fy. Det lyfter inte låten direkt om jag uttrycker mig snällt. :D
Asti:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 04.05.2012, 20:17:01 ---Najs! :)
Lite burkigt sångljud möjligen, särskilt jämfört med det tokrena tramporgelljudet.
--- Slut citat ---
Det är ytterst lite reverb på sången och de-esser. Kanske är rumsljudet som gör att det låter burkigt...?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.05.2012, 22:23:44 ---Nu blir jag nyfiken,he-he
Nej, kan inte påstå att jag direkt känner igen nåt. Visst, vissa harmisar brukar jag nog använda men då med en annan melodi. Lyssnar lite fler gånger kanske nåt dyker upp.
Så till låten.
Skönt ljud i tramporgeln. Så det där lite segt och otajt. Tycker kanske att du borde variera 3-takten på orgeln. T.ex att dra längre toner på första tonen, svårt att förklara i ord.
Känner också lite för cirkustrummor, långa virvlar + cymbalcrash. Fast inte överdrivet. Lite mer som en kontrast. Inga stråkar, men en sorgsen trombon, en klarinett, sopransax eller nåt kunde kanske vara nåt, som lite svarar till melodin. Vill nog få det till att låta som en sorgsen clown bakom den glada masken, fast det var kanske inte meningen?
Det akustiska fingerplockgit. känns inte rätt här tycker jag. Mer öppna ackord kanske bättre?
--- Slut citat ---
Har funderat på att variera orgelkompet, som är väldigt simpelt. Precis som du säger med att hålla ut på vissa toner i stället för treklanger hela tiden.
Tromboner är nog inden dum idé, eller kanske klarinett. Cirkustrummor är jag mer tveksam till...
Jag testade faktiskt först ett mellanting mellan plock och "strumming chords" med plektrum, men fick inte det att låta bra.
Så det fick bli fingerplock, men är inte helt nöjd med det.
Tycker nog inte det är en särskilt glad mask som uppvisas, utan tanken var en gammal mans funderingar över livet i största allmänhet.
Förstår inte vad du menar med "Så det där lite segt och otajt". Kan du utveckla det?
Tack för lyssning och bra synpunkter!
/Asti t.f. seg och otajt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida