Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - "Regn"
ydderF:
Kanskje en vacker dag så kan man leva upp til kompositioner utan standardfigurer och låtar som har ett helt nytt uttryck....
Men tror inte Gränslandet kan det, dessvärre..
Vi är helt normala, enkla människor som gillar en bra text och enkel melodi.
Sorry..
Dividend:
Även i en vanlig låt (t ex på KR och även i era ofta) ingår det oftast helt eller delvis slags genuint intryck i kompositionen, inte nödvändigt nyskapande. Spel, sång och text har det definitivt.
Men era låtar gör ni, precis som ni säger, som ni vill :)
Jag kritiserar alltså inte ens, det är bara åsikter.
ydderF:
--- Citat från: Tokai skrivet 30.03.2012, 20:51:55 ---
Den känns inte speciellt originell.
--- Slut citat ---
Takk Tokai.
Du har rätt.(Och ni andra som menar det också).
Den är inte speciellt originell. Några låtar blir lite mer "easy listening"enn andra.
Men jag tycker faktisk at Gränslandet har funnet sin egen lilla stil med at blanda pop/bluegrass och svenska texter.
Så kan man mena vad man vil om det, men det är faktisk inte så många andra band i norden som låter så.
Jämför om vi hade spelat vanlig pop/rock med lite distade elgitarrer,trummor, bas och keys ;)
Takk Equality,
det stämmer. Den touchar inn på Utøya.
Jocke:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.03.2012, 16:37:52 ---Tack alla :)
Jocke,
Vägen ble tatt av radiolista denna veckan.. :( Men vi har varit där läääääänge, tycker jag. ;)
--- Slut citat ---
"Perfect timing" alltså! ;-)
jonnerstone:
Jag tycker faktiskt ni är rätt unika. Instrumentringen i kombination med trevliga popmelodier tycker jag är ett helt okej äktenskap och inte så vanligt. Visst kanske inte så spännande alla gånger och inget som jag personligen hoppar högt av. Men det puttrar lixom på sådär mysigt som många vill ha det framför brasan, i bilen, runt lägerelden mm med fina och innerliga texter och allt är oklanderligt framfört. Vill man tuffa till det en millimeter så kan man ju lyssna lite på Del Amitri som har lite samma instrumentval i sin musik, men kör det lite rockigare. Dom använder sig av förutom trummor, bas och teleguror även av banjo, mandolin, dragspel, stråkinstrument, slide-gitarrer av olika typer mm.
Som vissa har påpekat så posta era alster under nyheter istället (så som du brukar göra med dina videos Freddy, kanske t.o.m posta dom tillsammans med en liten video :) för att höja upplevelsen ytterligare)
Demoforumet är ju dom flesta så inkörda på här att det är ett givande och tagande, där man både ger kritik och tar emot och använder sig av kritik.
Kör ni under nyheter så vet vi ju att ni bara vill dela med er av ert senaste alster och ni slipper det mesta av påföljande kritik och kan endast åtnjuta lovorden och kanske en och annan suring :D
Ha're gött
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida