Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - "Regn"
Wernborg:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.03.2012, 19:03:21 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.03.2012, 17:26:07 ---Äsch, vet jag väl att ni inte kommer ändra på något, men kan ju önska ;)
Ang. P4 så tycker jag faktiskt er musik är ärketypen för P4-musik. Och nu säger jag något som kanske kan låta lite elakt, men det finns liksom inget att bli upprörd över. Inget som sticker ut. Förutom överdjävligt bra instrument och sånginsatser, men sånt går de flesta förbi.
:)
--- Slut citat ---
Gränslandets mål är häller inte at låta skitigt eller typ orginalt.
Vårt mål är at laga bra låtar och sjunga och spela så bra som VI kan.
Går de flesta förbi??
Alison Krauss har sålt 12 miljoner skiver och fått 26 Grammys.
Så jag tror faktisk at folk vil ha sånn här musik.
Instrumenteringen gjör at musiken inte går ut på mote, som feks mycket pop och techno gjör.
Det handlar också om at ha et bra bolag, som gjör bra promotering.
P4 i Norge vil inte spela sånn här typ musikk. Bara dumma schlägers som Eye Of The Tiger och skit.
Därför var jag överraskad at dom ville spela oss.
--- Slut citat ---
Nej, de flesta går inte förbi. Kanske inget gångbart uttryck i Norge? Jag menar att de flesta inte fattar hur bra ni spelar. Att det liksom mer blir en ljudkuliss om man inte väljer att lyssna väldigt aktivt eftersom det inte sticker ut på något speciellt sätt. Lyssnar man noga hör man såklart massor med delikata detaljer. Det var ett tips i all välmening att hitta en del uttrycksmässiga eller soundmässiga "hookar". Något som bryter igenom bruset när "Svensson" lyssnar på Sportradio och det kommer en låt och "avbryter".
P4 i Norge har jag ingen aning om, utan jag menade Sveriges radio. Där passar ni in perfekt i fållan. ;)
ydderF:
Och jag tackar så mycket för dina välmenade åsikter. Det gjör jag faktisk.
Men vi låter som vi låter, och det värsta jag vet, är när artister provar desperat at låta "anorlunda".. ;)
Wernborg:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.03.2012, 19:14:39 ---Och jag tackar så mycket för dina välmenade åsikter. Det gjör jag faktisk.
Men vi låter som vi låter, och det värsta jag vet, är när artister provar desperat at låta "anorlunda".. ;)
--- Slut citat ---
Det var så lite så. Nu väntar vi bara på dina och Åsas åsikter i demoforumet. ;)
ydderF:
Jag använder KR på mitt sätt, så använder du det på ditt.
Inte va så eplekjekk, som vi säger i Norge..
Jag har inte haft tid at vara på KR, och jag tänkte bara dela en låt som vi har gjort.
Du måste inte kommentera den! Å iallafall inte tala om för mig vad jag ska gjöra!
Eddi:
--- Citat från: ydderF skrivet 30.03.2012, 20:15:30 ---Jag använder KR på mitt sätt, så använder du det på ditt.
Inte va så eplekjekk, som vi säger i Norge..
Jag har inte haft tid at vara på KR, och jag tänkte bara dela en låt som vi har gjort.
Du måste inte kommentera den! Å iallafall inte tala om för mig vad jag ska gjöra!
--- Slut citat ---
:lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida