Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - "Regn"

<< < (2/9) > >>

ydderF:
Tack alla :)

Jocke,
Vägen ble tatt av radiolista denna veckan.. :( Men vi har varit där läääääänge, tycker jag. ;)

ArieG,
jag spelar alla instrumenten. ;)

HasseFX,
ja dom kommer til Norge också. Skal kolla med min vän Tim O'Brien om jag kan snika mig inn på gjästlistan ;)

Wernborg,
vi kommer nog inte til at ändra så mycket. Vi har funnit vår "stil" så att säga.
Men några små ändringar vil vi gjöra, och har gjort in the past.
Det har inget med P4 att gjöra. Den här musikstilen blir sällan spelat på radio, så jag tycker vi hade tur!
Vi kjör vår grej, så for folk gilla eller inte ;)

Wernborg:

--- Citat från: ydderF skrivet 30.03.2012, 16:37:52 ---Wernborg,
vi kommer nog inte til at ändra så mycket. Vi har funnit vår "stil" så att säga.
Men några små ändringar vil vi gjöra, och har gjort in the past.
Det har inget med P4 att gjöra. Den här musikstilen blir sällan spelat på radio, så jag tycker vi hade tur!
Vi kjör vår grej, så for folk gilla eller inte ;)

--- Slut citat ---
Äsch, vet jag väl att ni inte kommer ändra på något, men kan ju önska  ;)

Ang. P4 så tycker jag faktiskt er musik är ärketypen för P4-musik. Och nu säger jag något som kanske kan låta lite elakt, men det finns liksom inget att bli upprörd över. Inget som sticker ut. Förutom överdjävligt bra instrument och sånginsatser, men sånt går de flesta förbi.

:)

karl:
Nice....gillar feel:et...och framförallt din resonator :)  Allt gott / karl  B)

Eddi:
Ytterligare en bra låt i samma stil - kanske kan tycka att Åsa ligger lite för högt i början men det är bara en marginalanmärkning. Blir det en andra skiva 2012 kanske?

ydderF:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.03.2012, 17:26:07 ---Äsch, vet jag väl att ni inte kommer ändra på något, men kan ju önska  ;)

Ang. P4 så tycker jag faktiskt er musik är ärketypen för P4-musik. Och nu säger jag något som kanske kan låta lite elakt, men det finns liksom inget att bli upprörd över. Inget som sticker ut. Förutom överdjävligt bra instrument och sånginsatser, men sånt går de flesta förbi.

:)

--- Slut citat ---

Gränslandets mål är häller inte at låta skitigt eller typ orginalt.
Vårt mål är at laga bra låtar och sjunga och spela så bra som VI kan.
Går de flesta förbi??
Alison Krauss har sålt 12 miljoner skiver och fått 26 Grammys.
Så jag tror faktisk at folk vil ha sånn här musik.
Instrumenteringen gjör at musiken inte går ut på mote, som feks mycket pop och techno gjör.
Det handlar också om at ha et bra bolag, som gjör bra promotering.

P4 i Norge vil inte spela sånn här typ musikk. Bara dumma schlägers som Eye Of The Tiger och skit.
Därför var jag överraskad at dom ville spela oss.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion