Forum > Demolåtar
JT/Asti - Avsked
Asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 24.03.2012, 18:12:30 ---Vackert och sorgesamt!
fin "bakgrund" pianot
Sångmelodin är riktigt bra, liksom texten
Sången har en annan ljudbild än bakgrunden så den låter lite lagd ovanpå (och det är den ju :))
Förläng genom ett brytande stick, gärna moll eller något dramatiskt staccato med cello
Men titeln - Vårmorgon - känns väl inte riktigt rätt? :unsure:
--- Slut citat ---
Jag ska göra om sången med mindre reverb och (förhoppningsvis) ett mer passande rumsljud!
Jag tror på att förlänga sticket och lägga en instrumental vers därefter, före slutversen.
Verkar som att Jaak är inne på liknande tankar...
Nej, titeln stämmer väl inte så bra! Funderade på "Avsked", "Uppbrott" e.d.
/Asti
Jay Thomas:
Vi har nu enats om titeln "Avsked". De andra utvecklingarna återkommer vi till.
Harmonica mike:
Å vad fint :wub:
KR är fantastiskt i just detta avseende,spontana collabs som mynnar ut i överraskningar.I det här fallet så är det genialt.Samlade ihop min hattar och hissar allihop i luften igen,detta är riktigt bra.Inväntar det sista,hojta ordenrligt..
Mike
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 24.03.2012, 19:10:43 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 24.03.2012, 18:12:30 ---Sången har en annan ljudbild än bakgrunden så den låter lite lagd ovanpå (och det är den ju :))
--- Slut citat ---
Jag ska göra om sången med mindre reverb och (förhoppningsvis) ett mer passande rumsljud!
--- Slut citat ---
Vackert stycke och skönt colab!
Ljudmässigt låter inte Astis röst som jag är van att höra den. Kanske reagerar jag på att den inte är i samma rum som instrumenten. Antar att det är samma sak Cykeln och Astis reagerar på.
Som sagt tidigare, det är fantastiskt vilka överraskningar man får av samarbeten på kontrollrummet. Jag gillar det här!
Håkan Nilsson:
Mycket snyggt alltihop. Ev ligger sången lite för stark, kan vara därför den låter som från ett annat rum.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida