Forum > Demolåtar

JT/Asti - Avsked

(1/8) > >>

Jay Thomas:
Satte mig ner vid pianot i morse och lekte fram lite toner, varpå döttrarna frågade om jag inte skulle spela in det. (! :) )
Sagt och gjort, pianot kompletterat med lite andra instrument blev till detta, funkar det som musik till en film som handlar om ett par som måste fatta lite beslut om deras gemensamma och egna liv? Många skärgårdsmiljöer ska det vara.

(tack MaxB!)

Och brasklappen, ja det är samplat med Garritan och inte riktiga instrument...

Ny version, men lite instrument utbytta. Strukturen är densamma.

120323 ny version
Nu har Asti satt sitt fina stämpel på "grunden", den versionen kan avnjutas här:

http://soundcloud.com/busstop18/spring-morning-with-asti/download

Asti:
Gillar verkligen pianoklinket och harmonierna! Tycker även de "stötvisa" stråkarna funkar.
Men när trumpeterna(?) kommer in blir det för mycket midi/artificiellt för att bli riktigt njutbart.
Skulle nog passa till en film så som du beskriver, men behåll bara pianot och en del av stråket...

Jay Thomas:

--- Citat från: Asti skrivet 22.03.2012, 10:18:25 ---Gillar verkligen pianoklinket och harmonierna! Tycker även de "stötvisa" stråkarna funkar.
Men när trumpeterna(?) kommer in blir det för mycket midi/artificiellt för att bli riktigt njutbart.
Skulle nog passa till en film så som du beskriver, men behåll bara pianot och en del av stråket...

--- Slut citat ---

Tack Asti, vad kul! :)
Jag förstår att det låter midi men detta är ju bara en "placeholder" för antingen en riktigt trumpet eller än bättre blåssamplingar. Stråkarna borde ju ersättas av riktiga, även om det kanske bara rör sig om en viola och en cello. Dock känner jag ingen som hanterar någon av dessa tre instrument så då får det bli Gary Garritan tsv.

Harmonica mike:
Oj vad fint detta var JT!

Hade jag haft mer tid så skulle jag ha sjungit in nåt stämningsfullt.Låten står fint så här också,men jag tror att en fin text känsligt framfört skulle sitta gjutet..

Helt rätt av döttrarna.

Mike

equality:
Jättesnyggt. Strama upp lite och välj mer realistiska instrument men ändra inget i grunden. Du har många lyror på strängarna eller vad det heter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion