Forum > Demolåtar
JT/Asti - Avsked
Jay Thomas:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.03.2012, 18:45:31 ---Version ett var bra men violinen tog leaden. Version två öppnade för sång. Version 3 med Asti är en helt fantastisk kombination med bra musik fina harmonier och bra sång och bra text framförallt - jag blev helt tagen!
Det finns lite brus med i slutet och det är kanske onödigt.
Colab i världsklass annars :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi! :)
Det kommer att fixas med både ett och annat innan den slutgiltiga versionen sätts. Texten är rysligt bra, liksom sången/melodin. Min favorit förutom sångversionen är ändå 1an med den plastiga stråken. Tycker att den tillför något som inte finns i tvåan. Den ska förvisso dämpas och jag har dessutom en plan om att få till en riktigt fiol, riktig cello och en riktig flöjt till slutversionen. :) Får se om jag kan omsätta planen i verkligheten men jag tror att det ska fungera. Möjligen kanske vi kan "bredda" sången med en kvinnlig bakgrund/kör/andrastämma. Men som Asti skriver, gärna tips på hur vi skulle kunna förlänga låten, för två minuter känns lite kort.
mahan:
Tjou!
Detta verkligen rörde våra sinnen, igen en låt som kammar fram tårar med sin stora känsla! SKÖÖNT!
h. Johan o Benita!
Jay Thomas:
--- Citat från: mahan skrivet 23.03.2012, 22:43:06 ---Tjou!
Detta verkligen rörde våra sinnen, igen en låt som kammar fram tårar med sin stora känsla! SKÖÖNT!
h. Johan o Benita!
--- Slut citat ---
Kiitos Johan och Benita! :)
Vad kul att den framkallade en "tårkänsla" hos er! Måste erkänna att jag blev mycket berörd av Astis text när jag lyssnade och blir det nu också. :wub:
cykeln:
Vackert och sorgesamt!
fin "bakgrund" pianot
Sångmelodin är riktigt bra, liksom texten
Sången har en annan ljudbild än bakgrunden så den låter lite lagd ovanpå (och det är den ju :))
Förläng genom ett brytande stick, gärna moll eller något dramatiskt staccato med cello
Men titeln - Vårmorgon - känns väl inte riktigt rätt? :unsure:
Jay Thomas:
--- Citat från: cykeln skrivet 24.03.2012, 18:12:30 ---Vackert och sorgesamt!
fin "bakgrund" pianot
Sångmelodin är riktigt bra, liksom texten
Sången har en annan ljudbild än bakgrunden så den låter lite lagd ovanpå (och det är den ju :))
Förläng genom ett brytande stick, gärna moll eller något dramatiskt staccato med cello
Men titeln - Vårmorgon - känns väl inte riktigt rätt? :unsure:
--- Slut citat ---
Tack cykeln! :)
Bra tips där, ska läggas i den aktiva förslagslådan. :)
Titeln är endast ett arbetsnamn tills vi hittar den "rätta".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida