Forum > Demolåtar

gånglåt

<< < (2/5) > >>

ynot:
fan finstämt o lagom svenskt sommar.tungsinne på ett vacker sätt gillar gittar spelet alott..
roligt o höra hopppas på mer ... ;)

nyot glad sommar i havet o i salen ,...

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.06.2007, 10:35:44 ---Tjena.
Lyssnat på alstret.Bas kaggen var det enda som störde lite.Den kändes rätt hård i soundet mot det fin stämda,den låter lite "disco sound".Basen funkar som den är..Bra ljud på guran å schysst lirat!

Trevlig Midsommar.Det ser ut att bli kanonväder i Norrbotten :D,inte mer än rätt..Bara 11 grader i morse...brrrr

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Inte sällan skiljer sig kvicksilvret på nyåret och midsommar obetydligt. Men med lite växthusgaser så...  :wacko: :P Ja, trummor är liksom inte min grej. Får vänta på Grova Agenten nr 3 som lär bli nåt i hästväg. Tack för lyssning och comments och ha en god midsommar med nystekt harr och Vargtass eller vad som vankas däruppe.  :rolleyes: :D

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 21.06.2007, 11:31:08 ---Gött gitarrsound. Trummor låter lite popigt i sammanhanget. En stor tjoffig bastrumma med ett par sekunders skinndaller kanske?  :) Inga pukor och sånt tjafs, det sänker det folkaktiga i låten tycker jag. Byt hihaten mot nåt du spelar själv, ägg eller tamburin eller så.

Sånt här vill man höra framfört av tvåhundra dalmasar med varsin fiol kring midsommartid. Blir kanske svårt att hinna det?

--- Slut citat ---

Bra att du nämde det där med tjoffig trumma, tror faktiskt jag har det i en av de mörkaste hyllorna på hårddisken. Skall testa. Några spelemän känner jag men inga 200 dalkarlar  :lol:. Fan vad mäktigt det skulle vara.  :ph34r:

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 22.06.2007, 00:06:22 ---ha en god midsommar med nystekt harr och Vargtass eller vad som vankas däruppe. 

--- Slut citat ---

eller nystekt varg med hartass. Mike är en tuffing.

equality:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 21.06.2007, 16:07:52 ---Vilket skönt sväng du får fram i denna makliga vandringstakt!

Säger i övrigt som de andra, allt gott utan trummorna. Basen möjligen lite hög men å andra sidan spelar den intressant. Mmm... någon slags fela väva drömmar i detta stycke - kanske tillsammans med en "folkmusiksopransax".

--- Slut citat ---

Sax kan skithäftigt i såna sammanhang. Har bara samplade saxar och blivit "hängd" för detta tidigare  -_- så det vågar jag inte. (Sanningen att säga lät den låten för j-lig men det är preskriberat nu.) Är det spelet som är fel på trummorna eller är det bara ljudet? Blir för mycket umpa-bumpa??
Tack för som alltid värdefulla synp DG!

Edit: Kul att du kommenterade basen. Tycker det är himla fascinerande med bas. Yngsta dottern har lånat hem en. Jag kan inte spela men jäddra kul att försöka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion