Forum > Demolåtar

gånglåt

(1/5) > >>

equality:
LÅTNAMN: Gånglåt
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: folkpop
KOMPOSITÖR: e? fast den känns lite lånad från nåt Äppelbo
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: e
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: Mp3
STATUS: nej det tror jag inte

Som vanligt räcker inspirationen till ca 45 sekunders mtrl. Nu har jag ändå dubblat mest för att testa vilken oktav basen skall ligga på om den nu funkar. Skall det vara hög eller låg bas?

LÄNK: http://hem.bredband.net/b389836/folkgong2.mp3I övrigt hoppas jag det finns lite sommarvibbar i denna, det var iaf tanken... Glad Midsommar alla! Ägna en tanke åt de måste jobba  :(. Nåja sommaren är lång...  :D

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnat på alstret.Bas kaggen var det enda som störde lite.Den kändes rätt hård i soundet mot det fin stämda,den låter lite "disco sound".Basen funkar som den är..Bra ljud på guran å schysst lirat!

Trevlig Midsommar.Det ser ut att bli kanonväder i Norrbotten :D,inte mer än rätt..Bara 11 grader i morse...brrrr

Mvh
Micael

Wernborg:
Gött gitarrsound. Trummor låter lite popigt i sammanhanget. En stor tjoffig bastrumma med ett par sekunders skinndaller kanske?  :) Inga pukor och sånt tjafs, det sänker det folkaktiga i låten tycker jag. Byt hihaten mot nåt du spelar själv, ägg eller tamburin eller så.

Sånt här vill man höra framfört av tvåhundra dalmasar med varsin fiol kring midsommartid. Blir kanske svårt att hinna det?

DåligtGehör:
Vilket skönt sväng du får fram i denna makliga vandringstakt!

Säger i övrigt som de andra, allt gott utan trummorna. Basen möjligen lite hög men å andra sidan spelar den intressant. Mmm... någon slags fela väva drömmar i detta stycke - kanske tillsammans med en "folkmusiksopransax".

david.roennlund:
Skitsnygtt ! :wub:

Fint gitarrljud och skön melodi (måste genast ta ut den på fiolen !)

tycker låten som helhet är bra, snyggt med den lite lagoma variationen.
fint med båda basarna!

//david

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion