Forum > Demolåtar
Cykeln - I väntan på ett tåg (v3 fixat med sång o bas och så har HM lagt MS)
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2012, 11:24:32 ---Bra biken!
Enda nitsen,trummorna har lite maskinkomp feeling.Halvtempo ett par gånger,variera nåt parti med kantslag..Nån puka trudelutt på nån uppgång..osv..
Annars hur bra som helst och grymt bra piano(The Grand va?) i både sound och lir.
Mike
--- Slut citat ---
Desssa trummor :(
Tycker att jag har lite pukatrudelutter på några uppgångar och i ett lugnt parti.
Något halvtempo har jag dock inte och inga kantslag så det kanske vore något.
Pianot är EZ-keys - en tolvhundring så har du den hemma
Tack för lyssning och synpunkter!
morgonte:
Härlig låt med skön nostalgikänsla, både i de nuinriktade och tillbakablickande bitarna. Gillas starkt! :wub: "nu är vintern mera nära än förr" griper tag med en kall hand runt hjärtat...
Kul att höra EZKeys! Låter bra! Kan inte fatta att ingen gjort nåt av den iden förut med alla gitarrpluggar för keyboardister som finns.
Jag kan tänka mig att lägga lite enkla lapsteelackord med hjälp av Wavelore:s lapsteel-plugg, men har inte tid på några veckor. Kanske nån annan hinner före och då blir det säkert bättre :).
Så kan jag inte låta bli att peta... :ph34r: "kapa utan såg" ger ett intryck av nödrim för mig (och så sjunger du "skapa utan såg" på ett ställe. Medvetet?). "Segla utan våg" funkar bättre. Det är möjligt att det inte går att få bättre och behålla rimmen. Det är hur som helst petitesser som 99% av lyssnarna inte bryr sig om... ;)
Jättefin låt! Kan tänka mig sjunga denna själv bara för att jag gillar den! :wub:
cykeln:
--- Citat från: morgonte skrivet 18.03.2012, 12:53:44 ---Härlig låt med skön nostalgikänsla, både i de nuinriktade och tillbakablickande bitarna. Gillas starkt! :wub: "nu är vintern mera nära än förr" griper tag med en kall hand runt hjärtat...
Kul att höra EZKeys! Låter bra! Kan inte fatta att ingen gjort nåt av den iden förut med alla gitarrpluggar för keyboardister som finns.
Jag kan tänka mig att lägga lite enkla lapsteelackord med hjälp av Wavelore:s lapsteel-plugg, men har inte tid på några veckor. Kanske nån annan hinner före och då blir det säkert bättre :).
Så kan jag inte låta bli att peta... :ph34r: "kapa utan såg" ger ett intryck av nödrim för mig (och så sjunger du "skapa utan såg" på ett ställe. Medvetet?). "Segla utan våg" funkar bättre. Det är möjligt att det inte går att få bättre och behålla rimmen. Det är hur som helst petitesser som 99% av lyssnarna inte bryr sig om... ;)
Jättefin låt! Kan tänka mig sjunga denna själv bara för att jag gillar den! :wub:
--- Slut citat ---
Tack för de fina orden om låten - kul att du gillar den!
Ja EZ verkar inte så dum. Har bara provat den till den här.
Du har helt rätt när det gäller nödrimmet. Kom inte på något bättre när jag skrev den.
Att det blev så när jag sjöng in den var bara att jag kom ihåg fel
Att någon kan tänka sig sjunga ens låt är ett väldigt högt betyg - Tack! :wub:
Gurano:
Hejsan
En skön och behaglig låt, med fina bilder som målas.
Men återigen tycker jag att sången är för vass...vet inte om det är jag som hör knasigt eftersom ingen annan kommenterat det?
Ha det gott
Gurano
Harmonica mike:
Snabb kille på hojen där :)
Jorå,nu gillar jag trummorna - klar förbättring.Något bastung mix,sänk basen ett litet snäpp.I övrigt så tycker jag att det funkar fint.
Munspelet,nja..timingen Stefan är inte så bra,ta om.Eller,vill du så lirar jag in ett solo utan att ekvillibrera i morgon fm..Om så,plantera en munspelsfri verre och ge mig en hint i ett pm..
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida