Forum > Demolåtar

Cykeln - I väntan på ett tåg (v3 fixat med sång o bas och så har HM lagt MS)

<< < (2/9) > >>

equality:
Får lite samma vibbar som Springsteens Blood Brothers. Bra! Röstar på ett munspelssolo.

Asti:
Fin text om barndomens drömmar och förhoppningar, när man trodde allt var möjligt!
När trummorna kommer in hade jag väntat mig halvtakt där,
vilket jag tror kunde varit ett alternativ, men det "flyter på" mer så här...
En plockande elgitarr, en lapsteel, kanske en country-fiol i kompet hade nog fyllt ut en del.
Under pianosolot vore det nog inte så dumt med lite munspel, kanske även i övrigt på valda ställen.
Eftersom låten är lång tror jag det behövs lite variationer i form av fler instrumentalfills och kanske att
du tar ner låten en vers någonstans i mitten...
Snyggt pianospel förresten! Önskar att jag kunde det själv.
/Asti t.f. barn

Harmonica mike:
Bra biken!

Enda nitsen,trummorna har lite maskinkomp feeling.Halvtempo ett par gånger,variera nåt parti med kantslag..Nån puka trudelutt på nån uppgång..osv..

Annars hur bra som helst och grymt bra piano(The Grand va?) i både sound och lir.

Mike

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 18.03.2012, 02:41:13 ---Får lite samma vibbar som Springsteens Blood Brothers. Bra! Röstar på ett munspelssolo.

--- Slut citat ---
Det var inte dåligt - ska jag leva på ett tag. Munspel som på Blood Brothers var det .. ajaj
Tack för lyssning och tips!

cykeln:

--- Citat från: Asti skrivet 18.03.2012, 10:39:55 ---Fin text om barndomens drömmar och förhoppningar, när man trodde allt var möjligt!
När trummorna kommer in hade jag väntat mig halvtakt där,
vilket jag tror kunde varit ett alternativ, men det "flyter på" mer så här...
En plockande elgitarr, en lapsteel, kanske en country-fiol i kompet hade nog fyllt ut en del.
Under pianosolot vore det nog inte så dumt med lite munspel, kanske även i övrigt på valda ställen.
Eftersom låten är lång tror jag det behövs lite variationer i form av fler instrumentalfills och kanske att
du tar ner låten en vers någonstans i mitten...
Snyggt pianospel förresten! Önskar att jag kunde det själv.
/Asti t.f. barn

--- Slut citat ---
Ja dessa trummor - man blir aldrig vän med dem - inte ens bekant.
Lapsteel tänkte jag själv skulle göra mycket.
Munspels-tips igen - ja kanske får prova det.
Ja låten behöver def variation för att man ska orka. Har försökt genom en stillsam början som sen ökar på för att efter första  "refrängen" komma ner i intensitet och med andra trummor och basspel. Solot är ju också tänkt att vara i ett annat stämningsläge. Ja det är mycket man tänkt som inte funkar.
Önskar själv att jag kunde spela så. I det här fallet önskade jag så mycket att jag köpte Toontracks EZkeys. Fungerar ungefär som som en trumplugg. Överraskande trovärdigt :)

Kul att du gillar texten (det gör jag också)
Tack för lyssning och synpunkter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion