Forum > Demolåtar
Gurano & Jay Thomas - Melody
Gurano:
Hej
Har en kort melodi i huvudet som vill ut. Försökte få ner den på "pränt" med en synth, men är lite osäker. Är det något att fnula vidare på eller bör den hamna på berget av skräp?
Om det är något att fnula på så tar jag tacksamt emot tips på fortsatt stuk, ändringar - you name it!
Ha det gott
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_JT_Melody.mp3[/mp3]
Jay Thomas:
Bra intro! :)
Satt och jammade med guran till detta, skulle funka! Absolut tom med volympedal och långa svepande grejer. Hör en fortsättning med lite Tribalstuk och arpeggion, ackompanjerat av hyfsat feta mattor. Sedan återvända till introt eller snarare sagt en variant av den.
Detta tycker jag mig höra...
Dividend:
Intressant. Blir kul att följa vad det blir av det :)
Kan ju utvecklas hur som helst.
Eddi:
Jag vet inte om jag är för traditionell när jag förespråkar mullrande taktfasta trummor från 20-22 och framåt så att det finns nån slags struktur att bygga vidare på. Grejen är inte fel så här heller men man blir lite vilse i pannkakan efter ett tag tycker jag.
Gurano:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 13.03.2012, 21:56:04 ---Bra intro! :)
Satt och jammade med guran till detta, skulle funka! Absolut tom med volympedal och långa svepande grejer. Hör en fortsättning med lite Tribalstuk och arpeggion, ackompanjerat av hyfsat feta mattor. Sedan återvända till introt eller snarare sagt en variant av den.
Detta tycker jag mig höra...
--- Slut citat ---
Tack och kul att du kan höra en fortsättning på denna. Du är välkommen att lägga på lite mattor...så får vi se vart det tar vägen. Den går i 130 bpm om du får lust.
--- Citat från: Dividend skrivet 13.03.2012, 22:57:37 ---Intressant. Blir kul att följa vad det blir av det :)
Kan ju utvecklas hur som helst.
--- Slut citat ---
Tackar
Ja vi får se vilken stig denna vill vandra.
--- Citat från: Eddi skrivet 14.03.2012, 01:09:21 ---Jag vet inte om jag är för traditionell när jag förespråkar mullrande taktfasta trummor från 20-22 och framåt så att det finns nån slags struktur att bygga vidare på. Grejen är inte fel så här heller men man blir lite vilse i pannkakan efter ett tag tycker jag.
--- Slut citat ---
Förstår vad du menar men jag hade nog inte planerat mullrande trummor (men det är inte uteslutet ändå). Jag tror att om man lyssnar några gånger så hör man lite av den rytm/takt jag tycker mig höra - en takt som glider fram i en ganska gungande rytm...men det är bara vad jag tror :)
Tack för er lyssningstid och era tankar
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida