Forum > Demolåtar

Rattlesnake - bailing out

<< < (3/6) > >>

Asti:
Skön låt, som kanske blir lite för "marschig"/stötig för hela låten, som Eddi var inne på....
Kan tänka mig en "plockande" elgitarr som kommer in efter ett tag och ger den mer flyt...
Ev två utpanorerade åt varsitt håll, som spelar samma plock...
Kanske basen skulle spela dubbla tempot ibland för att förstärka och ge variation?
Trummorna skulle kunna innehålla lite marschvirvlar i vissa partier, så man inte fick "stoppen"
hela tiden...om du förstår vad jag menar?
Härlig Beatles-feeling i låten!
/Asti

Rattlesnake:
Alla: Tack för alla synpunkter. Vet inte riktigt vad jag saknar i låten men den känns ofullständig på något sätt. Nu har jag fått energi och inspiration att komma vidare, tack!  :)

Eddi: Antar du menar 120 s?

Håkan: Tempot tycker jag också blev lite segt, men det ligger riktiga trummor på (Glyn Johns-mickade såklart  ;)) så då blir det till att pitcha. Kan ju funka.

Wernborg: jag har inte lagt upp den på KR innan, bara på min Soundcloudsida. Du kanske har råkat hört den där? Metallguror och elektro - kanske inte riktigt min bakgård. Men tänk om man skulle överraska lite. :D

asti: aargh! Då måste jag ju spela om trummorna, inget fusk-midi här inte ! En till gitarr, ja!

cykeln:
Cool - riktigt bra låt och stråksticket är perfekt
Jag tror jag förstår vad du menar - det känns som något saknas för att den ska vara komplett.
Kan inte riktigt komma på vad. Kan det vara någon motsång alt något instrument som ligger mot "stöt-kompet" ?

Marruschkka:
Bra låt :P
Jättesnygg sång här, passar som hand i handsken!

Den första stråken i början låter inte så bra i mina öron, låter midi och en oktav för låg. Nej, fram istället med de stråk du lagt från 160 sek. (jättesnyggt)och  lägg en gitarrmatta så blir alltihop jämnare, mer flöde s a s.

Slutet är riktigt cool :D

Ska följa den här låten.

/Marre

HasseFX:
Absolut kul detta :)  Jag gillar soundet, produktionen och "andan" i låten! Men jag önskar en starkare låt i botten! När du ger dig in i denna "tounge-in-cheek"-genre så får du vara beredd på att "folk" förväntar sig lite mer vändningar (du har gjort det bra i arret, men det behöver hända mer i själva låten)! Behåll versen, men gör refrängen mer annorlunda (harmoni och melodi) och gärna ett stick som bryter av ännu mer!

Ska bli väldigt spännande att se var detta landar!!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion