Forum > Demolåtar

Rattlesnake - bailing out

<< < (6/6)

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.03.2012, 11:46:35 ---Alla: Tack för alla synpunkter. Vet inte riktigt vad jag saknar i låten men den känns ofullständig på något sätt. Nu har jag fått energi och inspiration att komma vidare, tack!  :)

Eddi: Antar du menar 120 s?

Håkan: Tempot tycker jag också blev lite segt, men det ligger riktiga trummor på (Glyn Johns-mickade såklart  ;)) så då blir det till att pitcha. Kan ju funka.

Wernborg: jag har inte lagt upp den på KR innan, bara på min Soundcloudsida. Du kanske har råkat hört den där? Metallguror och elektro - kanske inte riktigt min bakgård. Men tänk om man skulle överraska lite. :D

asti: aargh! Då måste jag ju spela om trummorna, inget fusk-midi här inte ! En till gitarr, ja!

--- Slut citat ---
Jepp 120 menar jag - och den strofen är ju hur bra som helst att versa på - so I stick with my first impression - och reffa som HM föreslår.
Vore kul att höra om du tog ett sånt nappatag med låten - rösterna är balla också.

Rattlesnake:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.03.2012, 23:21:00 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.03.2012, 23:16:58 ---Tack för lyssningar och goda råd! Hoppas jag får lite tid att jobba med denna framöver, även om det smärtar en smula att konstatera att jag har råkat sno en del från signaturen till ett känt barnprogram... :o

Kollade med en kollega som har småbarn om hon tyckte melodin lät bekant, och hon kände igen den direkt. Och ingen här har sagt något.  <_<
 :D

--- Slut citat ---

Jag är för stor för sådana barnsligheter.

--- Slut citat ---
Inte för det här programmet. Stop-motion när den är som bäst, och underbar humor. :D

Jocke:
Det här gillar jag! :) Musik behöver inte vara så förbaskat jämntjock hela tiden... Det är inte lätt att vara "seriöst arbetande" och lekfull samtidigt men jag tror att du "satt" det seriösa nu...^^

Tokai:
Du vet att jag är i linje med det du pysslar med, likartade referenser. Men blev lite lite sen med kommentarer.
Gillar ackorden, istället för t.ex e-moll så e-dur.
Låten fastnar i skallen - så där är du hemma.
Men alltför upprepande. Var är McCartney-basen? Den ska vandra runt lite för tusan! (fast det är kanske inte meningen - med Pålle alltså?)
Gillar som de andra det lugna partiet - finns nåt att bygga på där. Kanske börja så och sen ta det lugnt med stompet för att släppa in det mot slutet?

Eddi:
Javisst Fåret Shaun är bara för bra :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion