Forum > Demolåtar
Rattlesnake - bailing out
Rattlesnake:
Cykeln och Mare, tack för lyssning. Stråket i början är en Mellotronsampling, alltså en sampling av en "usel sampling" som ska låta svajigt och oäkta. Det på slutet är samplade stråkar som skall försöka låta äkta. Kanske dumt att ha båda med i en låt då de på slutet naturligtvis inte låter speciellt äkta om jag inte får till det...
HasseFx, för mig är refrängen det parti som låten börjar med. Skall jag behålla den biten eller det som kommer sedan...? Verserna har två olika varianter, och det är två olika stick också... :unsure:
MaxB:
Rattle, tänk att man i detta så upplysta århundrade måste förklara det där med mellotron för musiker...
Att dom inte bara direkt fattar och älskar det? :wub:
Jag har bara lyssnat 1.5 ggr men tänder inte på låtidén. Soundet är bra men jag är inne lite på det som bl.a. Eddi, Asti och HasseFX och du själv skriver alltså, något mer - men vad?
Jag tänker på att det skulle vara bra om det kom in något stycke som går i dubbel hastighet, där alla, såväl instrumentalister som flera sångare är vilda. Ett stycke som absolut inte är så taktfast som det här. För att sen återkomma till det takfasta "bailing out".
Det är vad som dyker upp i mitt huvud.
bjurte:
Jo det blir lite malande i längden,något som bröt av ordentligt skulle sitta fint och lite mer lyster skulle jag oxo kunna tänka mig.
HasseFX:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.03.2012, 15:30:56 ---HasseFx, för mig är refrängen det parti som låten börjar med. Skall jag behålla den biten eller det som kommer sedan...? Verserna har två olika varianter, och det är två olika stick också... :unsure:
--- Slut citat ---
OK, då är jag med :) Bra "catch" i refrängen, men aldeles för lik övriga partier - du mekar med arret på ett kul sätt, men i själva låten händer inget!
Testa att leka med harmonier och melodi i övriga partier och gör "avsnitten" tydliga. När du återkommer med refrängen andra gången, gör gärna något mer med arret så den känns tydligare som ett lyft, alternativt sångstämmor? :)
Gurano:
Schysst låt men jag undrar hur många gånger du sjunger Bailing out. Bra ljud och bra mix men som en del är inne på så blir den lite enformig. Den är lite stötig i sitt sätt att framföras - förstår att det är så du vill att den ska vara, men då behövs som sagt ett tema som oxå bryter lite mot det, tycker jag.
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida