Forum > Färdiga produktioner

Julbump 2012 - HasseFX - An Amazing Sketch

<< < (2/5) > >>

Mein:
Som jag sagt tidigare så är detta sammantaget en av de bättre saker jag hört. :)

Just för att det inte är helt 'perfekt', inte tillrättalagt och inte gjort utifrån nån mall.

Najs!

/Mein

Jay Thomas:
Jag tycker att det är riktigt bra! :)
Någon skrev att det saknades en röd tråd och det är just det som jag faller för. Ingen fast ram utan en ljudresa. :) En förbaskat snygg sådan dessutom! :D

Wernborg:
Mycket bra detta. Amazing-delen i något förvånande. En del återvunna progriff här och där. Kul! Skoj med den tolkade Amazingdelen i slutet också.

cykeln:
Bra gjort detta!
Fina instrumentalinsatser och bra sång (sådetså  :D)
Ljudbilden mycket bra genomgående.

Det som inleder och det som avslutar är ju samma låt som håller ihop kompositionen
Tycker du ska utveckla den som en egen låt
Det är jättesnygga gitarrer som kommer in där efter inledningen

Även orgelflöjtdelen kan du utveckla till en egen låt

tycker jag

HasseFX:
Tack, alla, för att ni tog er tid att lyssna och tack för alla uppmuntrande kommentarer  :wub:

MaxB: Kul att du inte sågar mig som sångare :) Håller mig annars till att köra, men det fungerar ju bra för t.ex. Steven Wilson (Porcupine Tree) utan att vara någon Ronnie James Dio. Om det blöta ljudet, så är det högst medvetet... Dels ville jag ha en tydlig live-känsla, dels är mitt eget ideal alltid blötare-än-torrt...

Martinm: Som sagt, blött ska're'va'  Treminutare blir svårt :unsure: Om inte för annat så är jag en total sucker för låånga intron, vilket nog kommer att framgå  :rolleyes:

Asti: Mike Oldfield är en inspiration, även om jag får krupp av hans signatur-gitarr-sound... Högmässa? :D Ajdå, ber om ursäkt för det dåliga samvetet! Annars var nog tanken lätt ironisk med orgelpassagen...

Dividend: Helt riktigt - någon röd tråd finns inte, så collage är nog en bra benämning! Ett par mer eller mindre medvetna lån finns - T.ex. The Song Remains the Same och en del Daniel Lanois-vibbar i Amzing-delen :)  Autotune??? Moi??  :blink:   Det är till att ha öronen på skaft!! :D  Finns väl "lite stöttning" med Melodyne här och var...

Mein: Livekänsla var målet som sagt - soundet, begränsningar (?!!) i arret och minimalt med redigeringar! Skit in får bli skit ut  :P

JayT: Ja, avsaknad av tråd har vi till viss del gemensamt och så lär vi nog fortsätta  :rolleyes:

Wernborg: Ja, de instrumentala och vokala partierna har egentligen inget som helst samband, men det är ett kul experiment - åtminståne för kreatören...

Cykeln: Ja, idén var att sluta cirkeln på något sätt med intro-outro! Jag kommer inte arbeta vidare på detta stycke, men de erfarenheter jag drar lär komma till nytta när jag jobbar vidare! När det gäller sången - jag hade tänkt mer "tryck" men var inte i form och då testade jag soft... Knappast lättare att att ge sig på, men lärorikt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion